جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

نظام حل مساله باید در وزارت علوم شکل بگیرد

نظام حل مساله باید در وزارت علوم شکل بگیرد

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این‌که نظام حل مساله در وزارت علوم پا نگرفته است، گفت: ۱۲۰ قطب علمی در کشور داریم که مساله حل‌کن نیستند.

به گزارش فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: زمانی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسوولیت داشتم ۶۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد شده بود و در هر جا نیازی در کشور احساس می‌شد، ما برای حل مسائل به این شرکت‌ها مراجعه می‌کردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه ما سعی کردیم یک نظام حل مساله سریع در حوزه‌های تخصصی ایجاد کنیم و با مکانیسم‌هایی که در اختیار داشتیم؛ اقدام به حل مسائل کشور با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کردیم.

صالحی ادامه داد: ولی یکی از چالش‌های ما در وزارت علوم پا نگرفتن نظام حل مساله است.

معاون پژوهشی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ قطب علمی در کشور  داریم که مساله حل‌کن نیستند، یادآور شد: از این رو پیشنهاد می‌شود که برای ایجاد قطب‌های علمی و یا پردیس فناوری ابتدا برآوردی از میزان اعتبارات مالی آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌شود برای ایجاد این قطب‌ها عامل مالی نیز به آن اضافه شود. در حال حاضر در همه استان‌های کشور صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است و می‌توان از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده کرد.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *