سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم/ بی‌عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی‌تر می‌کند

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به دز سوم/ بی‌عدالتی در توزیع واکسن پاندمی را طولانی‌تر می‌کند

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، برنامه‌ دزهای تقویت کننده واکسن به‌علت بی‌عدالتی در توزیع واکسن به‌جای پایان دادن به همه‌گیری کرونا احتمالا پاندمی را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه هشدار داد، برنامه‌ دزهای تقویت کننده واکسن به‌جای پایان دادن به همه‌گیری کووید۱۹، در نتیجه توزیع نابرابر واکسن‌ها بین کشورهای ثروتمند و فقیر،  پاندمی کووید ۱۹ را احتمالاً طولانی‌تر می‌کند.

وی در یک نشست خبری تاکید کرد:«برنامه‌های گسترده و غیرهدفمند تزریق دز تقویتی واکسن در کشورهای ثروتمند به احتمال فروان به جای پایان دادن به همه‌گیری، آن را طولانی‌تر خواهد کرد. با اختصاص واکسن‌های بیشتر به جمعیت کشورهایی که قبلا واکسینه شده‌اند سایر کشورها از واکسیناسیون محروم شده و در نتیجه ویروس فرصت انتقال و جهش‌های بیشتری پیدا می‌کند».

WHO قبلاً از کشورها خواسته بود تا به هدف واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت خود تا پایان سال برسند، اما فقط نیمی از کشورهای عضو  توانسته‌اند این برنامه را اجرا کنند و شکست در عملیاتی کردن این هدف عمدتاً نتیجه نابرابری جهانی در توزیع واکسن بوده است.

به توصیه کارشناسان، برنامه تزریق دز تقویت کننده واکسن باید مبتنی بر شواهد پیش رود تا گروه‌های جمعیتی که بیش از هر گروه دیگری در خطر هستند، دز سوم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *