جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

همه مدارس و دانشگاه‌های عربستان برای مقابله با کرونا تعطیل شدند

همه مدارس و دانشگاه‌های عربستان برای مقابله با کرونا تعطیل شدند
مقامات سعودی اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در عربستان همه مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

 مقامات سعودی هم با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید در کشورشان همه مدارس و دانشگاه‌ها را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) اعلام کرد:«وزارت آموزش و پرورش عربستان در راستای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی و به توصیه مسئولین بهداشت کشور برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در کشور و همچنین به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان، فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و همه نهادهای آموزشی سراسر کشور تا اطلاع ثانونی تعطیل اعلام کرد».

بنا به این گزارش دانشجویان و دانش آموزان در طول مدت تعطیلی آموزش از راه دور خواهند داشت.

وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز یکشنبه اعلام کرد که نتایج تست سه زن و یک مرد در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است تا جمع مبتلایان به این ویروس در عربستان به عدد ۱۱ برسد.

منطقه نجران در جنوب عربستان هم ساعتی پیش اعلام کرد که رئیس امور بهداشت این منطقه و معاون او به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا ویروس تحت قرنطینه هستند تا نتیجه آزمایش آنها معلوم شود.

یک مقام مسئول در وزارت کشور سعودی هم صبح امروز از قرنطینه استان شیعه‌نشین القطیف در شرق عربستان به بهانه جلوگیری از شیوع بیماری «کوید-۱۹» خبر داده بود.

به ادعای خبرگزاری رسمی سعودی (واس) تمامی یازده مورد مبتلا به ویروس کرونا از استان القطیف هستند و در راستای ممانعت از انتشار این ویروس از این پس تا اطلاع ثانوی، ورود و خروج به استان قطیف از «سیهات» در جنوب تا منطقه «صفوی» در شمال ممنوع است.

طبق دستور وزارت کشور سعودی، ساکنان استان قطیف می‌توانند به خانه‌های خود باز گردند و تمامی ادارات دولتی و مؤسسات خصوصی نیز تعطیل خواهد بود و به جز مراکز امنیتی، بهداشتی، داروخانه‌ها، مراکز بیمه و ایستگاههای سوخت، باقی اماکن باید تعطیل شود.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *