جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وزیر ارشاد: پویش‌های بزرگ کتابخوانی راه‌اندازی شود

وزیر ارشاد: پویش‌های بزرگ کتابخوانی راه‌اندازی شود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه پویش های بزرگ کتابخوانی را راه بیندازید، گفت: اینکه رهبر انقلاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیش از سه ساعت به غرفه ها سر زدند و با ناشران و نویسندگان صحبت کردند، نشان دهنده اهمیت کتابخوانی از نگاه ایشان است.

محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۵ خردادماه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه رهبر انقلاب حوزه فرهنگ را حوزه اصلی برای پیشبرد اهداف انقلاب دانسته و برای آن وقت می گذارند، مطرح کرد: امروز رهبر انقلاب، پرچم دار این نهضت هستند.

وی با تأکید بر اهمیت پویش کتابخوانی و ضرورت جدی گرفتن این مهم، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کردیم به عنوان سربازان مردم و رهبری، مطالبات بر زمین مانده را برطرف کنیم.

اسماعیلی ضمن قدردانی از دریادلانی که ۷۰ هزار کیلومتر را با قدرت و اقتدار درنوردیدند و برای کشور مایه افتخار شدند، گفت: این اقدامات برای مردم امیدآفرینی دارد و باید مرتب گفته شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار بین المللی است، افزود: پیروزی انقلاب معجزه ای بزرگ بود و تثبیت، ارتقاء و ادامه این انقلاب معجزه ای بزرگتر است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه جبهه استکباری و طاغوتی باهم متحد شدند که انقلاب اسلامی را از نفس بیندازند اما آنها از نفس افتادند و انقلاب سرافراز شد.

وی با بیان اینکه بشار اسد ماند چون رهبر انقلاب مقتدرانه پای جبهه انقلاب ایستادند، تأکید کرد: هدف دشمن پشیمانی گذشته و ناامیدی نسبت به آینده است اما فرزندان انقلاب به گذشته افتخار می کنند و به آینده امیدوار هستند.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه تردید نداریم همه مشکلات حل شدنی است و انقلاب به روزهای درخشان خود خواهد رسید، بیان کرد: در جنگ گرفتار حداقل ها بودیم اما مسیر انقلاب با قوت جلو خواهد رفت.

وی ۱۱۰۰ شهید در ملایر را سند ایستادگی، ۸۰۰۰ شهید استان همدان را سند مقاومت و شهدای کشور را مایه سربلندی کشور خواند و گفت: مقاطع دشواری را پشت سر گذاشتیم و با قوت مسیر انقلاب را پیش خواهیم برد.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ خود را موظف می داند سیره و سلوک مؤمنانه را در کشور توسعه دهد، تصریح کرد: ملایر شهرستان با تاریخ پر افتخار و شهدای بسیاری است و امروز اهالی هنر و رسانه در این شهرستان می درخشند.

وی با تأکید بر اینکه حتما از همه فعالیت های ترویجی در این شهر حمایت کرده و آماده ایم با تمام وجود از اقدامات فرهنگی حمایت کنیم، گفت: یکی از معاونان بنده در حال بازدید از تأسیسات زیربنایی شهرستان است که پس از ارائه گزارشات، برای تکمیل این تأسیسات فرهنگی و هنری تلاش می کنیم.

وزیر ارشاد همچنین بر لزوم ایجاد خیزش های جدید قرآنی تأکید و تصریح کرد: هرجا پرچم قرآن بالا برود،  مردم عاشقانه کنار آن جمع می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت ما حل مسائل فوری است، گفت: در حوزه سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی کارهای بزرگی را آغاز کردیم.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه تلاش می کنیم حداکثر مطالبات اجرایی شود، یادآور شد: ما در کنار شما و موظف به پیگیری نیازهای شهرستان هستیم.

به گزارش ایسنا، دلاورمردان ملایری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران میهمانان ویژه این مراسم بودند و وزیر از پنج نفر از دریانوردان ملایری تجلیل کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *