جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 4 ماه تلاش شبانه‌روزی برای نگارش کتاب «سبک زندگی رضوی» توسط «علی غیاثی طبری»

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 4 ماه تلاش شبانه‌روزی برای نگارش کتاب «سبک زندگی رضوی» توسط «علی غیاثی طبری»
نویسنده کتاب «سبک زندگی رضوی» عنوان کرد: به عشق امام رضا(ع) 4 ماه شبانه‌روز برای نگارش کتاب «سبک زندگی رضوی» وقت گذاشتم.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از مازندران، «علی غیاثی طبری» از  خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) و فعال در کانون تخصصی کتاب کانون های خدمت رضوی استان مازندران که نویسنده و از کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکز مازندران است گفت: از ۱۵ سالگی شروع به نوشتن کتاب کرده ام و تاکنون ۴۲ کتاب را به رشته تحریر درآوده ام.

این نویسنده جوان افزود: ۱۴ جلد کتاب از این تعداد در حوزه سبک زندگی چهارده معصوم (ع) و مهدویت و مابقی در بخش‌های مختلف به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: با علم به کاهش سرانه مطالعه کتاب در کشور، همچنان به نویسندگی ادامه می‌دهم به امید روزی که مردم کتاب را دوست و همراه خود بدانند.

غیاثی با اشاره به کتاب اخیرش که آن را اثری نو و بی‌بدیل می‌داند، گفت: «سبک زندگی رضوی»  نام کتاب آخر من در مورد امام رضا(ع) است.

این نویسنده جوان، یادآور می‌‌شود: باعلاقه به امام رضا (ع) بسم‌الله را گفتم و حدود ۴ ماه به‌صورت شبانه‌روزی برای نگارش این کتاب وقت گذاشتم تا اینکه اواخر دی‌ماه سال گذشته کار تحریریه تمام شد، هزینه چاپ را به‌طور شخصی برای تیراژ پنج هزار نسخه متقبل شدم.

 وی با اشاره به جزئیات این کتاب، گفت: این کتاب ۱۹۲ صفحه است، در نگارش این کتاب سعی شد از کپی کردن به‌شدت پرهیز شود، ابتدای این کتاب روایت زندگی ولادت تا شهادت حضرت رضا (ع) است، بخش دوم که اصل و جان کتاب است به بررسی ویژگی های اخلاقی و شخصیتی امام هشتم می‌پردازد.

 غیاثی افزود: بخش بعدی این کتاب در مورد درس‌هایی از امام رضا(ع) و در فصل سوم به تفسیر اوضاع سیاسی، اقتصادی دوران امام رضا(ع) پرداخته شد.

 نویسنده کتاب «سبک زندگی رضوی»، یادآور شد: این کتاب آماده چاپ است اما به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به چاپ نرسیده و در دست اقدام است، پیش‌بینی می‌شود به تعداد ۳ هزار جلد چاپ شود.

 وی بیان کرد: علت چاپ نشدن این کتاب در دهه کرامت امسال به علت تعطیلی چاپخانه‌ها بود، دو ماه دیگر دهمین دوره جشنواره کتابخانه رضوی است که توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با همکاری کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، امید دارم تا آن زمان به چاپ برسد تا بتوانم در جشنواره شرکت کنم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *