پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

۱۸۰ دانشگاه آمریکا از شکایت هاروارد علیه دولت ترامپ حمایت کردند

۱۸۰ دانشگاه آمریکا از شکایت هاروارد علیه دولت ترامپ حمایت کردند

اتحادیه روسای آموزش عالی به نمایندگی از ۱۸۰ عضو آن، از شکایت دانشگاه هاروارد و ام آی تی علیه دستورالعمل جدید دولت ترامپ برای خروج از کشور آن دسته از دانشجویانی که کلاس‌های آنها مجازی شده است، حمایت کردند.

اتحادیه روسای آموزش عالی و مهاجرت روز جمعه مشاوره بی‌طرفانه را به نیابت از ۱۸۰ عضو آن به دادگاه فرستاد که در آن آمده است این موسسه‌ها نمایانگر مجموعه متنوعی از موسسه‌های کوچک و بزرگ، دولتی و خصوصی در سراسر کشور هستند.

در این مشاوره تاکید شده است: آنها هریک به بهبود زندگی دانشجویان و جوامع خود از جمله در طول همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، متعهد هستند. با وجود تنوع و تفاوتی که این موسسات آموزشی از نظر جغرافیا، ماموریت دانشگاهی و اندازه دارند اما عمیقا نگران و تحت تاثیر بخشنامه ششم ژوئیه اداره گمرک و مهاجرت هستند.

در این درخواست آمده است: موسسه‌های آموزش عالی برای تداوم آموزش باکیفیت که شایسته دانشجویانشان باشد، با تعداد بی‌شماری مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند در عین حال که از دانشجویان، استادان و کارکنان خود در بحبوحه همه‌گیری جهانی محافظت می‌کنند.

اتحادیه موسسات آموزش عالی یادآور شده است: در آن روی سکه، موسسات آموزشی آمریکا دانشجویان خود را از کلاس‌های حضوری خارج کردند و به دروس مجازی روی آوردند و بر اساس واقعیت‌های آموزشی، فاصله اجتماعی را هم رعایت کردند.

در درخواست این اتحادیه به دستورالعمل سابق اداره گمرک و مهاجرت آمریکا اشاره و افزوده شده است: از همان ابتدا، اداره گمرک و مهاجرت به مشکلی که دارندگان ویزای اف-۱ با آن مواجه هستند، پی برد و در مارس ۲۰۲۰ به موسسات و دانشجویان توصیه کرد که در شرایط اضطرار، دارندگان این ویزا می‌توانند در کلاس‌های مجازی با حفظ وضعیت ویزا، شرکت کنند.

در مشاوره این اتحادیه توضیح داده شده است که بر اساس این نظر اداره گمرک و مهاجرت، موسسات آموزش عالی برای چهار ماه آینده منابع قابل توجهی را برای برنامه‌ریزی سال تحصیلی ۲۰۲۰ سرمایه گذاری کردند. آنها با ایجاد نیروهای کار و مشورت با متخصصان، بهترین راه حل را که می‌توانستند با توجه به شرایط خاص موسساتشان تهیه کنند، ابداع کردند.

۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی خاطرنشان کرده‌اند: برخی تصمیم گرفتند به طور کامل آموزش غیرحضوری داشته باشند. برخی دیگر مدل‌های ترکیبی را با دقت برپا کردند تا به صورت حضوری و مجازی، دروس خود را ارائه دهند و در عین حال برخی هم تصمیم گرفتند در صورت خراب شدن شرایط ، دستورالعمل‌های کاملا حضوری را با یک برنامه احتمالی برای آموزش آنلاین جایگزین سازند.

این نظر مشورتی تاکید دارد: آنچه به طور کامل مشخص است این است که پاسخ صحیح برای بزرگترین سیستم دانشگاهی عمومی کشور در کالیفرنیا با پاسخ مناسب برای کالج هنرهای خصوصی لیبرال در پنسیلوانیا یا یک دانشگاه دولتی در مرکز شهر با دانشجویان میهمان متفاوت است.

اتحادیه موسسات آموزش عالی تصریح کرده است: با این حال ، تمام برنامه‌های این موسسات با توجه به سیاست اعلام شده اداره گمرک و مهاجرت بنا شده است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند وضعیت ویزای خود را بدون توجه به شکل نهایی آموزشی، حفظ کنند. دارندگان ویزای اف-۱ هم به گفته‌های این اداره اعتماد کردند. آنها شهریه پرداخت می‌کردند، اجاره نامه امضا کردند و خود را برای سال تحصیلی آینده، اعم از حضوری یا مجازی آماده می‌کردند.

در این درخواست آمده است: حال که برخلاف اعلامیه پیشین اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، دارندگان ویزای اف-۱ در صورتی که فقط مجبور به شرکت در کلاس‌های غیرحضوری باشند باید کشور را ترک کنند، اتحادیه روسای موسسات آموزش عالی به نمایندگی از دانشگاه‌ها از درخواست شاکیان حمایت می‌کنند که دادگاه به طور موقت، این دستورالعمل را لغو و در نهایت، دانشگاه‌ها را از اجرای دستورالعمل ۶ ژوئیه معاف سازند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *