پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

۸ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی شاهد و ایثارگر هستند

۸ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی شاهد و ایثارگر هستند

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: قریب به ۸ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند.

به گزارش مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، سید فردین تقی زاده در خصوص فعالیت‌های اداره کل شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۱ گفت: چهار طرح ملی از سوی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است، اولین طرحی که در سال گذشته برگزار شد مربوط به اولین دوره طرح ضیافت ایثار است که با هدف بصیرت افزایی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و با حضور ۳۵۰ دانشجوی دختر و ۳۰۰ دانشجوی پسر، در مرداد ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر با بیان اینکه دومین طرح اجرا شده، برگزاری سومین دوره المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر است؛ اظهار کرد: این المپیاد که سومین دوره خود را گذراند با حضور ۳۶۱ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر از ۷۷ دانشگاه، ۳۰ مرداد ماه تا ۶ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان(دختران) و صنعتی اصفهان (پسران) برگزار شد.

تقی زاده درباره طرح سوم این اداره کل تصریح کرد: اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی سومین طرح ملی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر است؛ این جشنواره با هدف نخبه پروری، شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور ۹ دانشگاه و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی چهارمین طرح اجرا شده در این اداره کل است؛ اظهار کرد: این جشنواره با حضور ۱۴۷ نفر در بخش قرآنی، ۴۴۹ نفر در بخش فرهنگی و ۱۴۸ نفر در بخش هنری از ۱۱ آبان ماه فعالیت خود را آغاز نمود و مراسم اختتامه آن ۷ اسفند ماه در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد.

تقی زاده ادامه داد: جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ایجاد پویایی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی و نیز شناسایی و معرفی و تجلیل از برترین‌های جامعه هدف و با مشارکت وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت – درمان و آموزش پزشکی، اموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز حوزه علمیه هر ساله برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۱، هفتمین دوره این جشنواره در تاریخ ۱۶ اسفند ماه برگزار شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در خصوص برنامه‌های پیش روی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۲ گفت: این اداره کل برنامه ریزی کرده است در سال ۱۴۰۲، دومین طرح ملی ضیافت ایثار را در سه سطح دانشگاهی، منطقه ای و ملی، دومین دوره اعطای جایزه ملی سردار شهید سلیمانی، چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، دومین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی هنری شهید آوینی و اولین آیین دانش آموختگی دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر را برگزار کند.

تقی زاده در خصوص آمار میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت برای نیم سال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تعداد ۳۴۰ دانشجو و برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱برای تعداد ۳۹۴ نفر نقل و انتقال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قریب به ۸ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۳۰ درصد ظرفیت هر کد رشته به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص می‌یابد. در حقیقت دانشجویان جامعه هدف باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مورد نظر را داشته باشند؛ بنابراین در دانشگاه‌های سطح یک حداقل ۳۰ درصد دانشجویان را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهد و اختلاف سطح علمی در برخی از دانشجویان جامعه هدف مشهود است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *