شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

اغلب آمریکایی‌ها بایدن را رئیس جمهوری ضعیف می‌دانند

اغلب آمریکایی‌ها بایدن را رئیس جمهوری ضعیف می‌دانند

*به گزارش وبگاه خبری «هیل»، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که بایدن می‌تواند به طور مؤثر دولت را مدیریت کند (۳۸ درصد)، قضاوت خوبی در یک بحران نشان دهد (۴۳ درصد) و یا او را صادق و قابل اعتماد توصیف کردند (۴۵ درصد).

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد که فقط ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها «جو بایدن» را رئیس‌جمهوری مقتدر و قاطع می‌دانند.

به گزارش فارس، در بحبوحه درگیری کاخ سفید با بحران‌های متعدد داخلی و خارجی، بر اساس نظرسنجی جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد، اغلب آمریکایی‌ها بایدن را رئیس‌جمهور مقتدر و قاطعی نمی‌دانند.

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد که فقط ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بایدن را یک رهبر مقتدر و قاطع می‌دانند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که بایدن می‌تواند به طور مؤثر دولت را مدیریت کند (۳۸ درصد)، قضاوت خوبی در یک بحران نشان دهد (۴۳ درصد) و یا او را صادق و قابل اعتماد توصیف کردند (۴۵ درصد).

کمتر از نیمی از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی (۴۸ درصد) گفتند معتقدند بایدن به نیازهای مردم اهمیت می‌دهد.

طبق این گزارش، درصد آمریکایی‌هایی که معتقد بودند رئیس‌جمهور کشورشان دارای ویژگی‌های مثبت مورد نظر گالوپ است، تقریباً در هر ویژگی از آخرین باری که نظرسنجی انجام شد، کاهش یافته بود.

در آخرین نظرسنجی که در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد، ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بایدن به نیازهای مردم اهمیت می‌دهد، ۴۶ درصد او را رهبری مقتدر و قاطع خواندند، ۵۲ درصد او را صادق و قابل اعتماد توصیف کردند و ۵۲ درصد گفتند که می‌تواند دولت را به طور مؤثر مدیریت کند.

نظرسنجی گالوپ بین سوم تا ۱۶ ژانویه (۱۳ تا ۲۶ دی) انجام شد و ۸۱۱ بزرگسال را مورد پرسش قرار داد. حاشیه خطا مثبت و منفی چهار درصد بود.

پیش‌تر محبوبیت بایدن در نظرسنجی «هاروارد کپس/هریس» به پایین‌ترین حد خود رسید. نتایج این نظرسنجی نشان داد محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

قبل از آن، جدیدترین نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» نشان داد میزان رضایت عمومی از عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده به ۴۳ درصد رسید.

به گزارش رویترز، رکود مداوم در کاهش محبوبیت بایدن زنگ خطر را در حزب او به صدا در آورده و دموکرات‌ها نگرانند نارضایتی ممکن است به قیمت از دست رفتن اکثریت آن‌ها در کنگره در انتخابات ۸ نوامبر تمام شود. اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان یا سنا را در دست بگیرند، برنامه قانونگذاری بایدن به شکست خواهد انجامید.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی مشترک نشریه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان داده، ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر غلطی قرار گرفته است.

در یک نظرسنجی دیگر، بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی «گالوپ»، میانگین محبوبیت بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش ۴۸.۹ درصد بود که فقط از دونالد ترامپ، سلف وی بالاتر بود.

با این حال  بایدن در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر این که چطور می‌خواهد مجدداً نظر میانه‌روها و طرفداران احزاب مستقل که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند اما هم‌اکنون طبق نتایج نظرسنجی از عملکردش ناراضی هستند، جلب کند، گفت: «اعتقادی به نظرسنجی‌ها ندارم».

هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» نیز به تازگی یک نظرسنجی را در خصوص عملکرد بایدن برگزار کرد که نشان داد تنها چهار درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اوضاع خیلی خوب است.

به تحلیل این نشریه، با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رأی‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.

همچنین در بحبوحه تنش آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، تازه‌ترین نظرسنجی مشترک یاهو و موسسه «یوگاو» در آمریکا نشان داد که هر ۶ نفر از ۱۰ جمهوری‌خواه و مستقلان متمایل به حزب جمهوریخواه (۶۲ درصد) بر این باورند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه «رهبری مقتدرتر» از جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده است.

انتهای پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *