پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

اقدامات مثبت قوه قضائیه و مجلس افق روشنی را در انتخابات پیش روی ما قرار داده است

اقدامات مثبت قوه قضائیه و مجلس افق روشنی را در انتخابات پیش روی ما قرار داده است

منوچهر متکی با اشاره به انتخابات 1400 گفت: با توجه به اقدامات مثبتی که در سال‌های گذشته در قوه قضاییه و در یک سال گذشته در مجلس اتفاق افتاده، می توانیم این امیدواری را داشته باشیم که به افق روشنی که مقام معظم رهبری در نظر گرفته اند دست پیدا کنیم.

به گزارش فارس، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه ۸ فروردین) با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در آغاز سال گفت: فهم ما از این کلام این است که صرف حضور در انتخابات که انجام تکلیف است کفایت  نمی‌کند بلکه با یک انتخاب درست می توانیم به مسیر درستی برای حل مشکلات رأی بدهیم که البته طبیعی است که این گزینه انتخاب مردم است.

وی افزود: ما بر اساس چارچوب فکری معتقد به این هستیم که ویژگی و انتظاراتی که مورد نظر مردم است و جزو مطالبات مقام معظم رهبری است انتخاب شود و شخص باید در خود این توانایی را ببیند و بعدا وارد عرصه شود و به مسئولیت های سنگین ریاست جمهوری واقف باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: بخش عمده مشکلات ناشی از نوع مدیریت ما و مسئولیت مدیران ما است که باید در آن تحول جدی صورت گیرد.

متکی افزود: شورای وحدت پیگیری های خود را حوزه انتخابات ‌شوراها داشته و بر این اساس قریب به ۳۰۰ نفر در روند شورای وحدت برای شورای شهر تهران ثبت نام کردند که این افراد با توجه به مشارکت تشکل هایی که تشکیل دهنده شورای وحدت هستند و اضلاع بعدی یعنی اقشار و جامعه روحانیت معرفی شدند.

وی تاکید کرد: هیئتی برای داوری و رسیدگی به این نامزدها تشکیل شد که اعضای این شورای داوری متشکل از سه ضلع تشکیل دهنده شورای وحدت یعنی احزاب، اقشار و جامعه روحانیت می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که ثبت نام کردند در بررسی های ابتدایی به ۱۰۴ نفر کاهش پیدا کرده و هم اکنون شورای داوری و هیئت اجرایی انتخابات شوراها در حال بررسی است که این لیست ۱۰۴ نفر را به عدد ۶۳ نفر برساند که سه برابر کرسی های شورای شهر تهران می شود.

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: با رسیدن نامزدها به این تعداد مرحله بعدی رسیدن به ۴۲ نفر و نهایتا به ۲۱ نفر است که فهرست نهایی شورای وحدت است.

متکی افزود: در بین نامزدها شاخص هایی که از نظ تدین، انقلابی و مردمی بودن و تخصص تعریف شده و لیست نهایی که منطبق با نیازهای شورای شهر تهران است انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه بعد از نهایی شدن فهرست این لیست در اختیار مردم عزیز قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته 19 کمیته در شورای وحدت تشکیل شده که این کمیته ها اقشاری و موضوعی هستند که یک هسته مرکز ۲۱ نفره دارند و یک مجموعه چند ۱۰۰ نفره مرتبط با برنامه های این کمیته ها می شوند و در طول ماه اسفند ۵ همایش از اقشار مختلف برگزار شد و ادامه همایش ها در نیمه دوم فروردین و نیمه دوم اردیبهشت برگزار خواهیم کرد و اولین همایش در ۱۶ فروردین خواهد بود.

ما در 28 استان کشور شورای وحدت را تشکیل دادیم که مرکب از ۱۴ نفر از نمایندگان احزاب، اقشار و جامعه روحانیت شکل گرفت و در هر مرکز استان هیئت اجرایی ۲۵ نفره ای را ایجاد می کند که مامور تشکیل کمیته های متناظر هست.

وی افزود: ما الان تقریبا بین ۱۵ تا ۱۹ کمیته هایی را که داریم استانها نیز می توانند همین کمیته ها را در مرکز استان تشکیل دهند.

متکی با بیان اینکه در تک تک شهرها، بخش ها و استان‌ها شورای اجرایی داریم که تعدادشان 25نفر است و می توانند کمیته های متناظر را تشکیل دهند، بیان داشت: با چنین تقسیم بندی جمعیت ۲۰۰ هزار نفره ای را از اعضای تشکیلاتی شورای وحدت در سامانه شورای وحدت کشور خواهیم داشت که هر یک شناسه ای در فضای مجازی خواهند داشت. بنابراین به لحاظ ارتباطات مجازی نیز کار ارزشمندی صورت گرفت.

سخنگوی شورای ائتلاف اشاره کرد: در فروردین ماه برگزاری نشست سراسری شورای وحدت به صورت حضوری و مجازی است به طوری که نمایندگانی است استانها به تهران می آیند و دیگر اعضا به شکل وبینار در نشست حاضر می شوند‌.

متکی با تاکید بر اینکه شورای وحدت مسئولیت بخشی از حضور پرشور مردم در انتخابات را ایفا خواهد کرد، تصریح کرد: شرایط کلی را اینطور می بینیم که با توجه به اقدامات مثبتی که در سال‌های گذشته در قوه قضاییه صورت گرفته و با توجه به فعالیت های مثبتی که مجلس یازدهم در یک سال گذشته داشته می توانیم این امیدواری را داشته باشیم که به افق روشنی که مقام معظم رهبری در نظر گرفته اند دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال فارس درمورد تعامل شورای وحدت با سایر ساختارهای انتخاباتی تصریح کرد: ما برای انتخابات این آمادگی را داریم که بتوانیم یک هماهنگی را با شورای ائتلاف ایجاد کنیم.

وی افزود: مجموعه شورای ائتلاف مانند یک مجموعه بیمارستان صحرایی است و در انتخابات ها وارد می شود و فعالیت های خود را دارد ولی شورای وحدت قصد دارد که به شکل ساختارمند و بلند مدت فعالیت کنند.

متکی ضمن تاکید بر اینکه رسیدن به نامزد واحد یکی از راهکارهای رسیدن به وحدت برای دو تشکل شورای ائتلاف و شورای وحدت است، خاطرنشان کرد:
بنابراین در نگاه شورای وحدت همکاری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو مدنظر است ولی در عین حال پیشرفتی به نسبت قبل در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی نامزدها از ظرفیتی برخوردارند که اگر وارد عرصه شوند عملا این وحدت را بوجود می آورند و اگر هم ستادهای مشترک تشکیل ندادند برای یک نامزد واحد فعالیت می کنند.

وی درخصوص خبر جایگزینی یک خانم به جای مرحوم رهبر در انتخابات میان دوره ای مجلس اظهار داشت: این تصمیم شورای وحدت است که جایگزین مرحومه خانم رهبر یک خانم باشد اما درباره مصداق هنوز در شورای وحدت شروع نشده و به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از وحدت جبهه ای برای انتخابات پیش رو حمایت می‌کنیم، بیان دا‌شت: توصیه و ترجیح ما وحدت گروه های مختلف اصولگرایی است یا نامزدی می تواند زمینه وحدت را ایجاد کند و یا شرایط میدانی می تواند عاملیت این وحدت را میسر کند.

وی درباره انتخابات شورای شهر نیز بیان داشت: روندی که الان در جریان است این است که دو مجموعه در حال نهایی کردن لیستهای خود هستند.

متکی تاکید کرد: مراد ما از وحدت در انتخابات هم انتخابات ریاست جمهوری و هم شورای شهر است و اگر اراده عملی برای وحدت بوجود بیاید مذاکرات برای رسیدن لیست واحد می تواند شکل بگیرد.

سخنگوی ‌شورای وحدت تاکید کرد: ممکن است برای انتخابات شورای شهر یک لیست واحد داشته باشیم که این مهم بستگی به اراده عملی طرفین دارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *