پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

جوانی: منظور از تخلف سردار محمد صرفا رفتارهای سیاسی ـ انتخاباتی مغایر با مقررات سپاه بود

جوانی: منظور از تخلف سردار محمد صرفا رفتارهای سیاسی ـ انتخاباتی مغایر با مقررات سپاه بود

*برادر پاسدار دکتر سعید محمّد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است.

در پی واکنش‌های گسترده نسبت به مصاحبه روز گذشته معاون سیاسی سپاه با فارس، سردار جوانی توضیحات کوتاهی را در این زمینه ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی واکنش‌های گسترده در مورد مصاحبه روز گذشته معاون سیاسی سپاه با خبرگزاری فارس، سردار جوانی توضیحات کوتاهی را در این زمینه ارسال کرد.

متن توضیحات سردار جوانی بدین شرح است:

نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سؤال خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمّد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است.

گفتنی است معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس درباره زمزمه‌های حمایت سپاه از سعید محمد گفته بود: «سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.

این تصورات نه‌تنها کاملاً خلاف واقع است بلکه واقعیت این است که سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است».

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *