پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

روزنامه لبنانی: روسیه حضور حزب‌الله در سوریه را ضروری می‌داند

روزنامه لبنانی: روسیه حضور حزب‌الله در سوریه را ضروری می‌داند

یک روزنامه لبنانی خبر داد که در دیدار هیأت حزب‌الله با مقامات روسیه، مسکو بر ضرورت ادامه حضور رزمندگان جنبش‌ حزب‌الله لبنان در خاک سوریه تأکید کرده است.

به گزارش  فارس، پس از اقدام رسانه‌های معارض در انتشار اخباری مبنی بر مخالفت روسیه با حضور حزب‌الله در خاک سوریه ، روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که بر خلاف ادعاهای مذکور، مسکو بر لزوم حضور رزمندگان حزب‌الله در سوریه تأکید کرده است.

«محمد رعد» عضو شورای تصمیم‌گیری جنبش حزب‌الله و رئیس فراکسیون پارلمانی این جنبش در لبنان در اواسط ماه گذشته میلادی در صدر هیأتی برای گفت‌و‌گو با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده بود.

طبق گزارش روزنامه الاخبار، در مسکو، از عملکرد نظامی و حرفه‌ بودن رزمندگان حزب‌الله، انضباط، توانمندی بالا در تحقق اهداف جنگی و در عین حال، عملگرایی  این جنبش تمجید می‌شود.

الاخبار می‌نویسد که نظامیان و سیاستمداران روس بر این باورند که حضور حزب‌الله در سوریه بیش از پیش ضرورت یافته است زیرا هر گونه خلأ حضور حزب‌الله و ایران در استان‌های سوریه را آمریکا‌یی‌ها پر خواهند کرد.

در ادامه آمده است که مقامات روسیه پافشاری داشتند آشکارا این پیام را به رهبری حزب‌الله برسانند که «حضور شما در سوریه ضروری است [چه] در سیاست و در [حوزه] نظامی. ما در آینده بر همکاری با شما در دور این زمینه ادامه می‌دهیم».

این روزنامه لبنانی همچنین گزارش داد که در دیدار با مقامات روس به طور مشخص «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و معاون او «سرگئی لاوروف» و دیگران مقامات روسیه، دو طرف به اوضاع یمن، عراق، سوریه، فلسطین و… پرداختند و افزون بر بررسی موضوع ایجاد یک دفتر نمایندگی برای حزب‌الله در مسکو، بر لزوم توسعه راه‌های ارتباط و تکیه بر کانال‌های ارتباطی مستقیم تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *