سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا ( مالزی ایستگاه نخست )

سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا ( مالزی ایستگاه نخست )

*«لیز تراس» : آسیای جنوب شرقی موتور اقتصاد جهانی خواهد بود و من از بریتانیا می‌خواهم که بخشی از آن باشد و روابط اقتصادی و امنیتی خود را با منطقه ارتقا داده تا اهمیت روزافزون آن را منعکس کند.

وزیر خارجه انگلیس برای سفری یک هفته‌ای راهی منطقه جنوبی شرق آسیا شده و قرار است در نخستین مقصد خود به مالزی سفر کند.

به گزارشمهر به نقل از رویترز، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس برای سفری یک هفته‌ای راهی منطقه جنوبی شرق آسیا شده و قرار است در نخستین مقصد خود به مالزی سفر کند.

بر اساس این گزارش، تراس که قرار است در جریان این سفر منطقه‌ای به تعمیق و توسعه روابط اقتصادی و امنیتی مشترک میان انگلیس و کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا بپردازد، همچنین قرار است پس از مالزی، راهی تایلند شود.

وزیر خارجه انگلیس در خصوص این سفر گفت: من می‌خواهم بریتانیا را در جایی قرار دهم که (مرکز) رشد آینده است و به این فکر کنم که شرکای اصلی ما در سال ۲۰۵۰ و پس از آن کدام کشورها خواهند بود.

وی همچنین افزود: آسیای جنوب شرقی موتور اقتصاد جهانی خواهد بود و من از بریتانیا می‌خواهم که بخشی از آن باشد و روابط اقتصادی و امنیتی خود را با منطقه ارتقا داده تا اهمیت روزافزون آن را منعکس کند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در خصوص محور احتمالی مذاکرات تراس با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا تاکید کرد که هدف اصلی وی در این سفر، مذاکره در خصوص سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های این کشورها خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود تراس قرار است در خصوص موارد دیگری همچون فناوری‌های نوین، اقتصاد دیجیتال و همکاری‌های امنیتی با رهبران مالزی و تایلند گفتگو کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *