جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ماکرون درباره مذاکرات با پوتین: تنش اوکراین تشدید نمی‌شود

ماکرون درباره مذاکرات با پوتین: تنش اوکراین تشدید نمی‌شود

رئیس‌جمهور فرانسه : «برای من، قفل کردن بازی به منظور جلوگیری از تشدید تنش و باز کردن چشم اندازهای جدید، هدفی بود که محقق شده است. فرانسه اعتبار خود را تقویت کرده است».

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید که هدف او از سفر به مسکو محقق شده و نتیجه مذاکراتش با همتای روسی، تشدید نشدن اوضاع در اوکراین بود.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (سه‌شنبه) درباره مذاکراتش با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود توضیحاتی ارائه داد.

شبکه تلویزیونی «بی‌ام‌اف» فرانسه به نقل از ماکرون گزارش داد که هدف او از سفر به مسکو و دیدار با رئیس‌جمهور روسیه، محقق شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، ماکرون توضیح داد: «مذاکرات با پوتین به این نتیجه رسید که اوضاع در اوکراین تشدید نخواهد شد».

وی با بیان اینکه باید از تشدید تنش و درگیری در اوکراین جلوگیری کرد، خبر داد که این هدف برای او محقق شد.

رئیس‌جمهور فرانسه اضافه کرد: «برای من، قفل کردن بازی به منظور جلوگیری از تشدید تنش و باز کردن چشم اندازهای جدید، هدفی بود که محقق شده است. فرانسه اعتبار خود را تقویت کرده است».

ماکرون همچنین تاکید کرد که هرگز لحظه‌ای هم گمان نمی‌کرد که رئیس‌جمهور روسیه آماده باشد درباره این موضوع هیچ موضعی بگیرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز امروز گفت که ماکرون پیشنهاداتی درباره آتش بس ارائه کرده است که دارای مبانی منطقی است و میتواند مبنای عمل قرار بگیرد.

ماکرون پس از رایزنی با پوتین درباره اوکراین امروز سه شنبه به کی یف رفته درباره نتایج دیدار خود با مقامات روسیه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در میان بگذارد.

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته گفت: «در سال‌های اخیر، روسیه با افزایش ذخایر ارزی خود، مقاومتش را در برابر تحریم‌های اقتصادی افزایش داده است».

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *