پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

هشدار وزیر کشور فرانسه نسبت به بالا بودن تهدید تروریستی

هشدار وزیر کشور فرانسه نسبت به بالا بودن تهدید تروریستی

وزیر کشور فرانسه سه شنبه گفت، تهدید افراطگرایی در این کشور حتی با وجود موفقیت سرویس‌های امنیت ملی در پیشگیری از ده‌ها مورد حمله تروریستی در پنج سال گذشته، همچنان بالا است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه در توئیتی نوشت: ” وظیفه این است که به فرانسوی ها بگوییم تهدید تروریستی بسیاری قدرتمند است. از سال ۲۰۱۷ ۳۵ مورد حمله دفع شده و من می‌خواهم بار دیگر به سرویس‌های اطلاعاتی ما که کاری “استثنایی” را در خدمت به فرانسوی ها انجام دادند ادای احترام کنم.

این در حالی است که فرانسه از اکتبر ۲۰۲۰ و در پی شوک سراسری ناشی از دو اقدام تروریستی پی در پی در آن، تلاش‌هایش در راستای مبارزه با تروریسم را تشدید کرده است.

مقام‌های فرانسوی گاها به گزارش موارد اقدامات تروریستی شکست خورده و بازداشت‌های رخ داده در ارتباط با آن می‌پردازند. علاوه بر آن وزارت کشور فرانسه نیز مرتبا به اخراج افراد مظنون به ارتباط با تروریسم از این کشور می‌پردازد.

امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور فرانسه در پی بالا بردن هشدار تروریستی در سراسر این کشور پیش نویس قانونی را به پارلمان تحویل داد که بر اساس آن قرار است نفوذ خارجی بر اسلام در فرانسه، دفاع از سکولاریسم و مبارزه علیه افراطگری محدود شود. این لایحه از سوی مجلس سفلای پارلمان فرانسه تصویب شد اما در مجلس علیا در دست بحث است. با این حال این لایحه از سوی جهان اسلام به دلیل اعمال تبعیض علیه مذاهب مورد محکومیت قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *