پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

وزیران خارجه ترکیه و عربستان درباره تحولات بین‌المللی گفت وگو کردند

وزیران خارجه ترکیه و عربستان درباره تحولات بین‌المللی گفت وگو کردند

 منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزیران خارجه ترکیه و عربستان درباره تحولات بین‌المللی تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «مولود چاووش اوغلو» و «فیصل بن فرحان» تلفنی درباره روابط بین دو کشور و همچنین همکاری‌های بین المللی به ویژه در سازمان همکاری اسلامی گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفت وگوی تلفنی همچنین به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین که در استانبول بین روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل متحد حاصل شد، پرداختند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

به تازگی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز تلفنی درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه گفت وگو کرده بودند.

محمد بن سلمان اوایل تیرماه به ترکیه سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

پس از سفر ولیعهد سعودی به ترکیه، ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود برای آغاز مرحله جدید همکاری خبر داده بودند.

روابط عربستان و ترکیه در پی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماه‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودی‌ها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *