پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

کی‌روش: روز فوق‌العاده‌ای بود/ باید برابر آمریکا کار را تمام کنیم

کی‌روش: روز فوق‌العاده‌ای بود/ باید برابر آمریکا کار را تمام کنیم

این شروع کار ما بود و باید در دیدار با آمریکا کار صعود را تمام کنیم ، یک روز فوق العاده را پشت سرگذاشتیم. باید به بازیکنانم احترام بگذاریم. آنها شایسته حمایت هستند چرا که نشان دادند عاشق فوتبال هستند و برای هواداران بازی می کنند.

 تیم ملی فوتبال ایران که در نخستین دیدار گروه B بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی برابر انگلیس ۶ بر ۲ شکست خورده بود، از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز جمعه (۴ آذر) در دومین بازی خود به قضاوت ماریو آلبرتو اسکوبار از گواتمالا در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی ولز رفت و با نتیجه ۲ بر صفر حریف را شکست داد. روزبه چشمی(۹۸) و رامین رضاییان(۱۰۰) برای ایران گل زدند.

به گزارش مهر، کارلوس کی روش پس از این دیدار گفت: این تازه شروع کار ماست. باید بتوانیم در بازی با آمریکا کار را تمام کنیم.

وی ادامه داد: یک روز فوق العاده را پشت سرگذاشتیم. باید به بازیکنانم احترام بگذاریم. آنها شایسته حمایت هستند چرا که نشان دادند عاشق فوتبال هستند و برای هواداران بازی می کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری هم در واکنش به تمجید از عملکرد تیم ملی ایران مقابل ولز و احتمال صعود به مرحله حذفی گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی را داشتیم. همه نشان دادند شخصیت بالایی دارند و این ویژگی تیم ملی ایران است‌.

کارلوس کی روش که در پایان بازی از سوی بازیکنان به هوا پرتاب شد ادامه داد: حس همبستگی و وحدت در تیم ملی دیده شد. مجددا به ریشه های خودمان برگشتیم. ما پس از بازی اول که شکست بدی خوردیم به ریشه های خود برگشتیم.

کی‌روش ادامه داد: نکته دیگر این بود که ما باید بر احساسات بعد از شکست مقابل انگلیس پیروز می شدیم. من به بازیکنانم گفتم فوتبال یک بازی است که شاید گاهی کرامت شما با باخت زیر سوال برود. ما در اولین بازی غرورمان خدشه دار شد اما حالا باعث شد غرور خودمان را به دست بیاوریم و نتیجه بگیریم. خواستیم نشان دهیم فوتبالی را که در درون روح و ذهنمان داریم همین است.

کی روش درباره عملکرد ولز گفت: آنها خیلی خوب بودند. توانستیم شرایط را در لحظات آخر بازی به سود خود کنیم. به هر حال باید دست نگه داریم ببینیم بازی امشب بین انگلیس و آمریکا هم چه می شود. ضمن اینکه بازی آخر مهم است‌ مهم شروع نیست بلکه پایان این موضوع مهم است.

وی در خصوص اینکه گفته می شود دوران کی روش تمام شده است حالا چه نظری در این باره دارید، گفت: گاهی اوقات نتایج خیلی خوب در فوتبال آخرین لحظات به دست می آید. من فکر می کنم نتیجه خوبی کسب کردیم. شایسته پیروزی بودیم ولی تفاوت بین دو تیم که وجود داشت ما را به این نتیجه رساند. اگر گل های بیشتری می زدیم بهتر بود البته که ولز مربیان و بازیکنان خوبی داشت. من اطمینان دارم امروز روز ما بود و شاید فردا روز ولز باشد.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: من با بازیکنانم همیشه صحبت می کنم. من کلامی ندارم بابت تشکر از هواداران داشته باشم. من به ولزی ها هم تبریک می گویم. امروز باید به هواداران دو تیم تبریک بگویم که همه حضور داشتند.

کی روش در خصوص احساسات هواداران در جریان این بازی و هیجانی که داشتید گفت: من اولین چیزی که به بازیکنانم در رختکن گفتم این بود که تنش زیادی داشتیم. ما نزدیک به گلزنی بودیم و در لحظه های آخر گل زدیم‌ به همین خاطر شادی های احساسی داشتیم. ضمن اینکه ما از شرایط خیلی سخت برگشتیم. به ویژه وقتی مثل تیم ملی ما ببازد. همانطور که کنفرانس خبری قبلی عرض کردم حالا باید نتیجه را صفر – صفر در نظر بگیریم.

کی روش ادامه داد: ما در دو بازی که انجام دادیم لازم بود از فرصت ها استفاده کنیم. مهم بود امید خودمان را همچنان حفظ کنیم و از دیگر بازی ها حتی قبل از جام جهانی نیز یاد بگیریم. ولی امروز گل زدیم و سه امتیاز کسب کردیم. ما باید اطمینان داشته باشیم اینقدر خوب هستیم که به دور بعدی صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حریف آخر مرحله مقدماتی هم گفت: آمریکا تیم ملی خیلی خوبی است. آمادگی ما از امروز برای آنها آغاز می شود. ما مطالب مزخرف را کنار می گذاریم. ما برد را به طرفداران فوتبال در ایران تقدیم می کنیم.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *