شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

آتلانتیک: ترامپ، رییس جمهوری با ذهنیت یک گانگستر است

آتلانتیک: ترامپ، رییس جمهوری با ذهنیت یک گانگستر است

*«دیوید فروم» ستون‌نویس آتلانتیک و نطق‌نویس جورج دبیلو بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا در یادداشتی با عنوان «یک گانگستر در کاخ سفید» نوشت: رییس جمهوری اسم فردی را در توئیتش منتشر کرد که به نظر می‌رسد افشاگر رسوایی اوکراین باشد. این اقدام نشان می‌دهد که ترامپ از اقداماتش پیشمان نیست و مصمم است دوباره قانون‌شکنی کند.

تهران- ایرنا- نشریه آتلانتیک، دونالد ترامپ را رییس جمهوری با ذهنیت یک گانگستر توصیف کرد و نوشت: تا زمانی که وی در رأس قدرت است، کاخ سفیدِ را یک گانگستر اداره می‌کند.

به گزارش یکشنبه ایرنا، «دیوید فروم» ستون‌نویس آتلانتیک و نطق‌نویس جورج دبیلو بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا در یادداشتی با عنوان «یک گانگستر در کاخ سفید» نوشت: رییس جمهوری اسم فردی را در توئیتش منتشر کرد که به نظر می‌رسد افشاگر رسوایی اوکراین باشد. این اقدام نشان می‌دهد که ترامپ از اقداماتش پیشمان نیست و مصمم است دوباره قانون‌شکنی کند.
فروم افزود: نام احتمالی افشاگر، ماه‌ها بود که در میان حامیان ترامپ شنیده می‌شد. اطرافیان ترامپ از جمله پسرش نام فرد مذکور را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و در شبکه‌های تلویزیونی درباره‌اش صحبت کرده بود اما آیا رییس جمهوری می‌تواند این نام را در حساب کاربری‌اش منتشر کند؟ ترامپ تا چند روز پیش در این باره سکوت کرده بود اما با این اقدام وی، یک خط قرمز را زیر پا گذاشته است.
در ادامه این یادداشت با معرفی فرد مذکور به عنوان یک «کارمند سازمان سیا»، آمده است: وکلا در حال بحث بر سر این موضوع هستند که آیا نام بردن از یک افشاگر نهادهای فدرال، امری غیرقانونی است یا خیر. قوانین فدرال دادستان‌ها را از انتشار اسامی افشاگرها منع می‌کند اما قانون در مورد انتشار این اسامی توسط سایر مقام‌های دولتی مسکوت مانده است.
به نوشته آتلانتیک، چیزی که قانون منع نکرده، اقدام تلافی‌جویانه علیه یک افشاگر است. کارزار هماهنگ رییس جمهوری و متحدانش برای بدنام کردن فرد افشاگر با هر منطقی سنجیده شود، قطعاً مصداق اقدام تلافی‌جویانه است.
گزارش‌ها حاکی است که فرد افشاگر همچنان به عنوان کارمند دولت مشغول به فعالیت است اما مرتباً پیام مرگ دریافت می‌کندریال از جمله اینکه خود ترامپ شخصاً او را به طور تلویحی تهدید کرده است.
ترامپ، ماه سپتامبر در جلسه‌ای با دیپلمات‌های آمریکایی در نیویورک گفته بود: اساساً این فرد هرگز گزارش (گفت‌ وگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین) را ندیده و شاهد این تماس تلفنی نبوده است. او فقط درباره آن، چیزی شنیده است. این زن یا مرد تقریباً یک جاسوس است. می‌خواهم بدانم آن فردی که اطلاعات را به افشاگر داده، کیست؟ زیرا او یک جاسوس است.
نطق‌نویس رییس جمهوری پیشین آمریکا، نوشت: توئیت‌های ترامپ در دو روز گذشته چنان جنون‌آمیز بود و منابع مورد استناد آن به قدری عجیب و غریب بود که به تردیدها درباره ثبات روانی رییس جمهوری جانی تازه داده است.
فروم افزود: چاره‌ای که افشاگر احتمالی می‌تواند برای مقابله با سوء رفتار رییس جمهوری بیندیشد این است که به طور خصوصی از ترامپ شکایت کرده و ادعای خسارت کند. شاید سخت باشد که چنین شکوائیه‌ای به نتیجه برسد. افشاگر احتمالی همچنان از دولت حقوق می‌گیرد و شاید متحمل زیان مادی نشده باشد. اما برای جبران سختی‌هایی که کشیده است باید در آینده جایگاه افتخارآمیزی به دلیل خدمت به کشور به وی داده شود.
نویسنده آتلانتیک در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: کشور بار دیگر با معضل داشتن رییس جمهوری روبرو است که از تبعیت از قانون امتناع می‌کند. ترامپ در حال سازمان‌دهی یک اقدام توطئه‌آمیز برای انتقام‌جویی از فردی است که نخستین بار برای مردم کشور فاش کرد که ترامپ برای اوکراین قلدری کرده است تا به انتخاب دوباره‌اش به ریاست جمهوری کمک کند. در واقع ترامپ تلاش می‌کند تا با قانون‌شکنی، فردی را مجازات کند که قانون‌شکنی او را فاش کرد.
فروم افزود: استیضاح رییس جمهوری که حزبش اکثریت سنا را در اختیار دارد، قطعاً با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد شد. اما رفتارهای جنون‌آمیز ترامپ در روزهای اخیر مؤید این پیش‌بینی نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان است که گفته بود این خود ترامپ است که خودش را استیضاح می‌کند.
دیوید فروم در پایان یادداشت نتیجه‌گیری کرد: دونالد ترامپ به هیچ قانونی مقید نیست. او از کار و کردارش پشیمان نیست و مصمم است تا با مجازات کسانی که برای واداشتن وی به تبعیت از قانون تلاش کرده‌اند، بار دیگر دست به قانون‌شکنی بزند. او رییس جمهوری با ذهنیت یک گانگستر است و تا زمانی که در رأس قدرت است، یک کاخ سفید کانگستری را هدایت می‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *