پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

احتمال حل برخی مشکلات موجود در روابط چین و آمریکا وجود دارد

احتمال حل برخی مشکلات موجود در روابط چین و آمریکا وجود دارد

نشریه پولیتیکو به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که احتمال حل برخی مشکلات بزرگ در روابط میان آمریکا و چین، در جریان دیدار پیش روی رهبران دو کشور وجود دارد.

به گزارش مهر، یک منبع آگاه در گفتگو با نشریه «پولیتیکو» گفت که به احتمال قوی، موارد مربوط به محدودیت‌های صدور روادید و بازگشایی کنسولگری‌های چین و آمریکا در دو کشور، در جریان دیدار «شی جینپینگ» و «جو بایدن» رؤسای جمهور دو کشور که قرار است به زودی برگزاری شود، حل خواهد شد.

پولیتیکو همچنین از قول این منبع آگاه اظهار داشته که انتظار می‌رود در حوزه‌های دیگر مربوط به روابط دوجانبه میان ایالات متحده و چین نیز در جریان دیدار رهبران دو کشور که هنوز تاریخ برگزاری دقیق آن اعلام نشده، پیشرفت‌هایی حاصل شود.

این در حالیست که روز گذشته، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چین در حال حاضر با دستیابی به فناوری موشکی پیشرفته بالستیک، خطر «سه گانه هسته‌ای» را برای ایالات متحده ایجاد کرده است.

پنتاگون با انتشار مطلبی در رسانه‌های آمریکا، با تکرار ادعاهای خود در خصوص تهدیدات هسته‌ای چین عنوان کرد که این تهدیدات اکنون در سه بخش توانایی شلیک موشک‌های بالستیک هسته‌ای و توسعه فناوری‌های موشکی هسته‌ای در دو بخش زمین و دریا تقسیم می‌شوند.

پنتاگون اعلام کرد: جمهوری خلق چین احتمالاً در حال حاضر یک «سه گانه هسته‌ای» نوپا با توسعه فناوری موشک‌های بالستیک با قابلیت شلیک از هوا (ALBM) و بهبود قابلیت‌های هسته‌ای زمینی و دریایی خود ایجاد کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *