سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

از تقابل جذاب و آتشین ایران با آمریکا تا گره انگلیس در جام جهانی

از تقابل جذاب و آتشین ایران با آمریکا تا گره انگلیس در جام جهانی

رسانه عربی در گزارشی تقابل تیم ملی ایران با آمریکا را آتشین و جذاب نامید.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است از آبان ماه در مسابقات جام جهانی 2022 در گروه دوم با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت کند.

در همین رابطه سایت معتبر «الکوره» عربی در گزارشی با تیتر «گره انگلیس، درگیری آتشین عنوان گروه دوم جام جهانی 2022» به جذابیت رقابت بین تیم های گروه پرداخت.

این رسانه معتبر عربی نوشت: گروه دوم جام جهانی 2022 که قرار است در قطر برگزار شود، شاهد جدال جذاب تیم های انگلیس، آمریکا، ایران و ولز است که پس از مدت ها غیبت برای حضور در این رقابت ها برگشته است.

الکوره در گزارش زیر تاریخچه تقابل تیم های ولز و ایالات متحده آمریکا مقابل تیم های گروه B را مرور می کند.

*دیدارهای آتشین

تقابل آمریکا با ایران یکی از هیجان انگیزترین دیدارهای گروهی است که دو تیم در تاریخ خود تنها دو بار به مصاف هم رفته اند.

اولین و معروف ترین بازی ایران و ایالات متحده آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه بود که ایرانی ها با نتیجه 2-1 پیروز شدند، سپس دو تیم در دیداری دوستانه دوباره به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این گروه همچنین با توجه به برتری تاریخی بیش از حد سه شیرها در رویارویی مستقیم، شاهد رویارویی ویژه بین تیم انگلیسی و همتای ولزی خود است.

این دو تیم برای اولین بار در سال 1949 در مقدماتی جام جهانی 1950 به مصاف هم رفتند و انگلیس (4-1) پیروز شد، در حالی که آخرین بازی بین آنها با برد انگلیس (3-0) در یک بازی دوستانه به پایان رسید.

*اولین تقابل رسمی

تیم ملی ولز اولین بازی رسمی خود را مقابل همتای ایرانی خود برگزار می کند که دو تیم در سال 1978 تنها یک بار در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند و اژدها با نتیجه 1-0 پیروز شد.

ولز همچنین اولین بازی رسمی خود را مقابل تیم ملی آمریکا انجام می دهد، جایی که آنها در یک بازی دوستانه در سال 2003 به مصاف هم رفتند و آمریکا با نتیجه  (2-0)  پیروز شد قبل از اینکه آنها در دومین بازی دوستانه در سال 2020 به تساوی 0-0 دست یافتند.

*گره انگلیس در جام جهانی

از سوی دیگر، تیم آمریکا گره انگلیسی ها محسوب می شود، چرا که تیم انگلیس تاکنون نتوانسته آمریکا را در جام جهانی شکست دهد. دو تیم در اولین بازی رسمی جام جهانی 1950 به مصاف هم رفتند و تیم آمریکا با نتیجه 1-0 پیروز شد.

این تقابل دوباره در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تکرار شد و این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *