چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

اعتماد حداکثری بهارستان به دولت سیزدهم مجلس به ۱۸ وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد

اعتماد حداکثری بهارستان به دولت سیزدهم مجلس به ۱۸ وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد

* بر اساس رای گیری، حسین باغگلی با تعداد ۷۶ رای موافق ، ۱۹۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد بگیرد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند و تنها وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه پس از دو هفته بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های ۱۸ وزیر پیشنهادی را تایید کردند و به ۱۸ وزیر پیشنهادی جز وزیر آموزش و پرورش برای تصدی وزارت‌خانه‌ها اعتماد کردند.

رییس جمهوری ۲۰ مرداد ماه فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه ای رسمی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. از روز شنبه و با اعلام وصول این نامه از سوی رییس مجلس بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در کمیسیونهای تخصصی آغاز شد. نمایندگان در ادامه صلاحیت وبرنامه‌های وزیران پیشنهادی را در دونوبت صبح و عصر در جلسات علنی بررسی کردند و عصر امروز این بررسی‌ها پایان یافت.
بر اساس رای گیری، حسین باغگلی با تعداد ۷۶ رای موافق ، ۱۹۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد بگیرد.

عیسی زارع پور با تعداد ۲۵۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رای اعتماد مجلس را گرفت.

سید اسماعیل خطیب با تعداد ۲۲۲ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات با رای موافق و رای مخالف رای اعتماد مجلس را گرفت.
امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی با تعداد ۲۷۴ رای موافق ، ۴ رای مخالف، ۴ رای ممتنع  و ۲ رای باطله وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.

بر اساس این گزارش، احسان خاندوزی جوان با تعداد ۲۵۴ رای موافق ، ۲۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع  به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد.

حسین‌امیر عبداللهیان با تعداد ۲۷۰ رای موافق ، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه رای اعتماد مجلس را گرفت.

همچنین بهرام عین اللهی با تعداد ۲۱۴ رای موافق ، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

حجت‌الله عبدالملکی با تعداد ۱۹۱ رای موافق ، ۷۷ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع و باطله ۵ رای به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد مجلس را گرفت.

در عین حال، سیدجواد ساداتی نژاد با تعداد ۲۵۳ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع وزیر جهاد کشاورزی شد.

امین‌حسین رحیمی با تعداد ۲۷۷ رای موافق ، ۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری رای اعتماد مجلس را گرفت..

رستم قاسمی با تعداد ۲۶۷ رای موافق ، ۱۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع  وزیر راه و شهرسازی شد.

سیدرضا فاطمی امین با تعداد ۲۰۵ رای موافق ، ۶۰ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و ۶  رای باطله به عنوان  وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد مجلس را گرفت.

همچنین محمدعلی زلفی گل با تعداد ۲۱۰ رای موافق، ۵۶ رای مخالف ۱۹ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد مجلس را گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی با تعداد ۱۸۱ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۲۸ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی رای اعتماد خود را از مجلس دریافت کرد.

بر اساس این گزارش ، احمد وحیدی با تعداد ۲۶۶ رای موافق ، ۱۶ رای مخالف ۳  رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی کشور رای اعتماد مجلس را گرفت.

سید عزت الله ضرغامی با تعداد ۲۶۲  رای موافق، ۱۳ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۵  رای باطله به عنوان  وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رای اعتماد مجلس را گرفت.

جواد اوجی با تعداد ۱۹۸ رای موافق ، ۷۰ رای مخالف  و ۱۸  رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی نفت رای اعتماد خود را از مجلس اخذ کرد.

علی اکبر محرابیان با تعداد ۲۲۰ رای موافق، ۴۷ رای مخالف،  ۱۵  رای ممتنع  و ۳ رای باطله  به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو رای اعتماد مجلس را گرفت.

همچنین سیدحمید سجادی  با تعداد ۱۶۵ رای موافق ، ۱۰۸ رای مخالف  و ۱۳ رای ممتنع  به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با رای موافق و رای مخالف، موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان ملت شد.

بر اساس این گزارش آیت الله رییسی، رییس جمهوری که امروز و در پایان جلسات علنی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در جلسه علنی حضور یافته بود، اعلام کرد که نخستین جلسه هیات دولت فردا پنج شنبه برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *