پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری د رپی جنایت اردوگاه «جنین»

اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری د رپی جنایت اردوگاه «جنین»

با شهادت ۹ نفر و مجروحیت ۲۰ فلسطینی در اردوگاه جنین، در کرانه باختری و غزه عزای عمومی اعلام شد ، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنج شنبه) در واکنش به یورش کم سابقه نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت ۹ فلسطینی و مجروحیت ۲۰ تن دیگر سه روز عزای عمومی در کرانه باختری و غزه اعلام کرد.

به گزارش فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنج شنبه) در واکنش به یورش کم سابقه نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت ۹ فلسطینی و مجروحیت ۲۰ تن دیگر سه روز عزای عمومی در کرانه باختری و غزه اعلام کرد.

به نوشته وبگاه معا، «محمود  عباس» همچنین دستور نیم افراشته شدن پرچم فلسطین به مدت سه روز را داد و اقدام رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین را جنایت علیه ساکنان این اردوگاه توصیف کرد.

همزمان کمیته «پیگیری نیروهای ملی و اسلامی» در غزه نیز در بیانیه‌ای عزای عمومی اعلام کرد و گفت که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند و همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا با حمایت از مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

این کمیته تأکید کرد که مردم فلسطین اجازه نمی‌دهد صهیونیست‌ها مناطق فلسطینی‌‌نشین را یکی پس از دیگری در نوردیده و ساکنان بی پنهاش را قتل عام کنند.

به گفته این کمیته مقاومت، جنایت امروز در جنین، در ادامه جنایات رژیم «فاشیستی اشغالگر» است که از ابتدای سال میلادی تاکنون ۲۹ فلسطینی را به شهادت رسانده است و سکوت جوامع بین‌المللی در این باره لکه ننگی برای تمامی جهانیان به شمار می‌رود.

 کمیته «پیگیری نیروهای ملی و اسلامی» در غزه در پایان از تمامی ساکنان غزه خواست تا امشب بعد از نماز مغرب دست به راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی بزنند.

همچنین گروههای فلسطینی در تمامی استان‌های کرانه باختری خواستار اعتصاب عمومی و بسته شدن تمامی مغازه‌ها و بازارها در همبستگی با اردوگاه جنین شده‌اند. جنبش فتح نیز از تمامی فلسطینی‌ها خواسته‌ است در هر نقطه و مکانی که هستند با صهیونیست‌ها درگیر شوند.

 «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین نشان داد و گفت: «رژیم اشغالگر، بهای جنایت صبح امروز در جنین و اردوگاه آن را پرداخت خواهد کرد و پاسخ مقاومت به تاخیر نخواهد افتاد. اراده ملت ما قدرتمندتر از جنایت رژیم اشغالگر است و جنین و کرانه باختری و ساکنان آن شکست‌ناپذیر باقی خواهند ماند و این هدف قرار دادنها تنها بر قدرت و عزم آن برای مقابله خواهد افزود».

از سوی دیگر وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد، دوحه «به شدت، تجاوز وحشیانه اسرائیل به اردوگاه جنین را محکوم می‌کند و آن را در راستای جنایات شنیع و حشتناک آن علیه ملت بی‌دفاع فلسطین می‌داند».

از صبح امروز، نظامیان تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در مجاورت شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.

خبرنگار نظامی شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد که عملیاتی غیرعادی در جنین در جریان است و نیروهای شاباک مستقیما آن را هدایت می‌کنند.

برخی منابع صهیونیستی نیز ادعا کردند که هدف از عملیات گسترده امروز در جنین، دستگیری یکی از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی است و  این عملیات پس از آن صورت گرفت که اطلاعات دقیقی در خصوص قصد مقاومت فلسطین برای انجام یک عملیات بسیار بزرگ در فلسطین اشغالی به دست شاباک رسید.‌‌

سپس اعلام شد که هدف از جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین، بازداشت یا ترور سه تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی بود که در نهایت به شهادت نه فلسطینی و مجروحیت 20 نفر به پایان رسید و صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کردند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *