جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

الفتح:تجاوز آمریکا به مقر نیروهای مسلح عراق بیش از 30 شهید و زخمی برجای گذاشت

الفتح:تجاوز آمریکا به مقر نیروهای مسلح عراق بیش از 30 شهید و زخمی برجای گذاشت

مسئولین ائتلاف الفتح عراق با تاکید بر اینکه  «ما می‌خواهیم درباره روایت واشنگتن مبنی بر همکاری میان دولت عراق و پنتاگون درباره این حمله تحقیق شود» گفت آمریکا نیروهای الحشد الشعبی و پادگان‌های نیروهای مسلح عراق و نه نیروهای مقاومت را در شرق سوریه هدف گرفته است، گفتند که در این تجاوز بیش از 30 نیروی مسلح عراق شهید و زخمی شدند.

به گزارش فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور خواست درباره حملات آمریکا به مرز سوریه و عراق تحقیقاتی را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری یونیوز، العامری گفت: «اطلاعات ما حاکی است که بر خلاف ادعای واشنگتن، الحشد الشعبی و نه مقاومت اسلامی عراق در سوریه هدف این حمله بوده است».

رئیس ائتلاف الفتح گفت: «ما می‌خواهیم درباره روایت واشنگتن مبنی بر همکاری میان دولت عراق و پنتاگون درباره این حمله تحقیق شود».

«احمد الاسدی» رئیس هیات سیاسی ائتلاف الفتح و عضو پارلمان عراق نیز روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «تجاوز آشکار آمریکا در شامگاه پنجشنبه که نیروهای الحشد الشعبی عراق و پادگان‌هایی نظامی در مرز با سوریه را هدف گرفت، با شهید و زخمی شدن ۳۰ نفر همراه شد».

وی افزود: «تکرار بمباران تشکیلات الحشد الشعبی و پادگان‌های نیروهای مسلح عراق در مرز با سوریه از سوی آمریکا نقض آشکار حاکمیت و تجاوزی مردود و محکوم علیه یک کشور و نماد حاکمیت آن است».

وی تاکید کرد که دولت، ملت و گروه‌های سیاسی عراق برای مقابله با این تجاوزها باید با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد.

گزارش‌های اولیه نیز از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت  داشت. صابرین‌نیوز اعلام کرد آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است.

وزارت دفاع عراق عصر روز جمعه اظهارات وزیر دفاع آمریکا در این خصوص را عجیب خواند و گفت:« ما ضمن تکذیب این خبر می‌گوییم که همکاریمان با نیروهای ائتلاف بین المللی محدود به هدف معینی است که برای تشکیل این ائتلاف به خصوص در زمینه مبارزه با داعش و تهدید آن برای عراق مشخص شده است به گونه‌ای که حاکمیت عراق و تمامیت ارضی عراق را حفظ کند».

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *