پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه به دور دوم کشیده شد

انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه به دور دوم کشیده شد
*«لوئیس لاکاله پو» نامزد حزب ملی نیز با کسب ۳۰ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. از آنجایی که هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق را به دست نیاورده‌اند، روز ۲۴ نوامبر (یکشنبه سوم آذر) دور دوم انتخابات برگزار می‌شود،رأی‌دهندگان اروگوئه ای روز یکشنبه همچنین به ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی رأ‌ی دادند. علاوه بر این، انتخابات تعیین ۹۹ نماینده مجلس سفلی و ۳۰ سناتور نیز روز یکشنبه برگزار شد.

تهران- ایرنا- نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه حاکی است که «دانیل مارتینز» نامزد ائتلاف چپگرایان حاکم بر این کشور به دور دوم راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون یک سوم آرای انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه(دیروز)‌ شمارش شده و مارتینز که از سوی «جبهه فراگیر» نامزد شده ۳۸ درصد آرا را کسب کرده است.
«لوئیس لاکاله پو» نامزد حزب ملی نیز با کسب ۳۰ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. از آنجایی که هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق را به دست نیاورده‌اند، روز ۲۴ نوامبر (یکشنبه سوم آذر) دور دوم انتخابات برگزار می‌شود.
رأی‌دهندگان اروگوئه ای روز یکشنبه همچنین به ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی رأ‌ی دادند. علاوه بر این، انتخابات تعیین ۹۹ نماینده مجلس سفلی و ۳۰ سناتور نیز روز یکشنبه برگزار شد.
همزمان با انتخابات اروگوئه، مردم کشور همسایه (آرژانتین) نیز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. «آلبرتو فرناندز» نامزد چپگرایان آرژانتین تاکنون با کسب ۴۷.۲۱ درصد آرا پیشتاز است.
این انتخابات در حالی است که کشورهای اکوادور، شیلی و بولیوی در آمریکای لاتین شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده است.
اروگوئه جزو کشورهای باثبات در آمریکای لاتین به شمار می‌آید اما امنیت جزو مهمترین موضوعات در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره بود.
سال گذشته قتل و خشونت در این کشور بشدت افزایش یافت؛ به طوری که ۴۱۴ مورد قتل در دومین کشور کوچک آمریکای لاتین ثبت شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *