جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

انصارالله: کلید پایان تجاوز به یمن در کاخ سفید است

انصارالله: کلید پایان تجاوز به یمن در کاخ سفید است

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: تصمیم آغاز و استمرار تجاوز به یمن در آمریکا اتخاذ شد و کلید پایان آن نیز در کاخ سفید است.

“عبدالوهاب المحبشی” روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمریکا روزی مجبور می شود، پایان جنگ یمن را اعلام کند. در این باره آمریکا تصمیم گیر است و اگر این تصمیم در آمریکا گرفته شود، عربستان حتی یک گلوله به سمت یمن شلیک نخواهد کرد چرا که سعودی ها از خود اختیاری ندارند.

وی اضافه کرد: امریکا مسئول همه پیامدها و جنایت های صورت گرفته در تجاوز به یمن است. یکی از زشت ترین چهره های آمریکا و اروپا که در جنگ یمن رونمایی شد، فرصت طلبی و سوءاستفاده آن ها از مفاهیمی همچون دمکراسی و دفاع از حقوق بشر بود.

المحبشی گفت: اروپایی ها و آمریکا برای غارت موجودی صندوق ذخیره ارزی اعراب با بستن قراردادهای فروش سلاح به بهای کشتار کودکان یمن، همه ادعای خود را زیرپا گذاشتند و چهره واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: توقف سوداگری با خون زنان، کودکان و مردان یمنی برای نجات باقیمانده آبروی این کشورها، ضروری است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله افزود: یمن و انصارالله همواره از هر تلاشی برای پایان جنگ و تجاوز نیابتی آمریکا به کشور استقبال کرده اند و “جمال بن عمر” فرستاده اسبق سازمان ملل متحد در یمن بارها در گزارش های خود به شورای امنیت بر این واقعیت تاکید کرد.

المحبشی گفت: شواهدی درباره تغییر رویکرد “جو بایدن” نسبت به جنگ یمن وجود دارد و درصورت وجود چنین تصمیمی، این اقدام به خاطر یمن نیست بلکه به منظور بازسازی وجهه آمریکا است که در این سال ها بسیار آسیب دیده است. قطعا آمریکا به شکست خود در این نبرد اعتراف نخواهد کرد و همه تقصیرها را به گردن عربستان خواهد انداخت و این کشور را تنها بازنده جنگ معرفی خواهد کرد.

وی درباره اقدام دونالد ترامپ در تروریستی نامیدن جنبش انصارالله نیز گفت: این یک اقدام غیرمنطقی و آخرین چک ترامپ بود که وعده آن را به لابی صهیونیستی داده بود و بهای آن را عربستان پرداخت کرده بود.

المحبشی اضافه کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که دیگران را تروریستی بخواند زیرا خود منبع جنایت و تروریسم در طول تاریخ بوده است، چه رسد به دولت ترامپ که بدترین دولت تاریخ آمریکا بود.

وی افزود: طبیعی است که دولت تروریستی مانند آمریکا، شرافتمندان را به دهشت افکنی متهم کند و این اقدام، بر بی اعتباری آن ها بیش از پیش افزود و اگر آن را لغو کنند، می خواهند آبروی خود را حفظ کنند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: پایان دادن به محاصره یمن، یک خواست انسانی، اخلاقی و قانونی است زیرا محاصره یک جنایت است و ادامه آن جنایت دیگری از طرف آمریکاست زیرا هیچ قطعنامه بین المللی محاصره یمن را قانونی نمی داند، تنها مصوبه در این باره، نظارت بر عدم ارسال سلاح به همه طرف هاست و به همین خاطر آن ها، بهای سنگینی برای این محاصره خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: طرفی باید مورد محاصره قرار گیرد و از ارسال سلاح به او جلوگیری شود که به دیگران تجاوز و کشورها را اشغال و به همسایگان خود حمله می کند، برهمین اساس، عربستان و امارات و حامیان آن ها باید تروریست نامیده شوند.

المحبشی افزود: متجاوزان، مسئول همه پیامدها و میلیاردها دلار خسارت وارد شده به یمن هستند و این جنایت ها و خسارت های مستقیم و غیرمستقیم، برآورد شده است و آن ها نمی توانند از پرداخت آن شانه خالی کنند.

وی گفت: این کشورها، با تجاوز خود، این فاجعه را در یمن رقم زده اند و از گرسنگی دادن به ملت به عنوان سلاحی برای تحمیل هیمنه خود به یک ملت مستقل استفاده می کنند.

المحبشی اظهار کرد: زیربناهای یمن پیش از جنگ ضعیف بود ولی متجاوزان، آنچه را که در ۶۰ سال ساخته شده بود طی ۶ سال نابود کردند ولی روزی خواهد رسید که مجبور می شوند، همه آنچه را که ویران کرده اند بازسازی کنند.

وی تاکید کرد: ملت یمن به انقلاب و دفاع از استقلال خود ادامه می دهد و درصورتی که آمریکا این تجاوز را متوقف نکند، شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون نیرو و صنایع دفاعی یمن خواهد بود زیرا که پیشرفت های این ۶ سال این واقعیت را به اثبات رساند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *