جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

برهم صالح: مدت زیادی را برای تشکیل دولت هدر دادیم

برهم صالح: مدت زیادی را برای تشکیل دولت هدر دادیم

 

*مدتی طولانی را برای تشکیل دولت جدید صرف کردیم و هدر دادیم و عراقی‌ها بسیار منتظر مانده‌اند عملیات مکلف کردن هر فرد شاهد مناقشات شدید بین سیاسیون بوده است و امروز همه با انتخاب مصطفی الکاظمی موافق هستند.

رئیس جمهوری عراق امروز، پنج‌شنبه گفت: مدت طولانی را برای تشکیل دولت تضییع کرده و هدر دادیم که واقعیت آن را به ما تحمیل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در مراسم مکلف کردن مصطفی الکاظمی  برای نخست وزیری این کشور در حضور اکثر رهبران سیاسی کشورش تاکید کرد: ما الکاظمی را برای تشکیل دولت مکلف کردیم و این مسؤولیت بزرگی است که او مامور آن شده است.

صالح گفت، این روز شاهد است که ما مرحله سیاسی سختی را پشت سر گذاشتیم و همه خواهان تشکیل دولتی متعهد به برنامه اصلاحات هستند.

وی درباره کناره‌گیری عدنان الزرفی نیز تصریح کرد: از او به خاطر در نظر گرفتن منافع ملی تشکر می‌کنم. الکاظمی شخصیتی شفاف و میانه‌رو است که بر تحقق حقوق عراقی‌ها تاکید دارد.

رئیس‌جمهوری عراق افزود: مدتی طولانی را برای تشکیل دولت جدید صرف کردیم و هدر دادیم و عراقی‌ها بسیار منتظر مانده‌اند عملیات مکلف کردن هر فرد شاهد مناقشات شدید بین سیاسیون بوده است و امروز همه با انتخاب مصطفی الکاظمی موافق هستند.

صالح گفت: از مرحله‌ای که سخت بود عبور کردیم و نظام سیاسی دچار تردید شد، من از همه گروه‌های سیاسی که برای وحدت موضع به منظور شکوفایی کشور تلاش کردند، متشکرم.

ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نیز از دستیابی به تفاهماتی برای تشکیل دولت جدید بدور از هرگونه توصیه خارجی ابراز خرسندی کرد و گفت، موضع ملی عدنان الزرفی، ایثار او و در نظر گرفتن منافع ملی کشور را ارج می‌نهد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح نیز تاکید کرد: چارچوب‌های قانون اساسی به جای خود بازگشتند و فراکسیون بزرگتر جایگاه خود را به دست آورد و ما از الکاظمی حمایت خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *