پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

برگزاری انتخابات پارلمانی ویتنام در بحبوحه شیوع کرونا

برگزاری انتخابات پارلمانی ویتنام در بحبوحه شیوع کرونا

انتظار میرود ده‌ها هزار ویتنامی امروز (یکشنبه) در بحبوحه شیوع سریع کووید-۱۹ در این کشور برای انتخاب مجلسی که عمدتا بی مطالعه و بدون بررسی لوایح را تصویب میکند، به پای صندوقهای رای بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برای انتخابات مجلس ملی ویتنام که هر پنج سال یکبار است و عموما حزب حاکم کمونیست پیش از آن کنگره‌ای برای برای تعیین رهبر جدیدش برگزار میکند، نامزدهای مستقل کمتری برای ورود به این مجلس با ۵۰۰ کرسی حضور دارند.

حدود ۶۹.۲ میلیون تن از رای دهندگان ثبت نامی انتظار میرود از بین ۸۶۶ نامزد پارلمان دست به انتخاب بزنند. آنها همچنین به اعضای شوراهای مردمی در سطوح استانی و منطقه‌ای رای میدهند.

رئیس مجلس ملی ویتنام پیش از انتخابات گفت: امیدوارم تمام رای‌دهندگان نقش خودشان را به عنوان صاحبان این کشور بشناسند و برای انتخاب مورد اعتمادترین و باارزش‌ترین کاندیدایی که نماینده صدای آنها باشد، به رای‌گیری ملحق شوند.

از نامزدهایی که برای مجلس ملی حضور دارند، حدود ۹۲ درصد از اعضای حزبی و هشت درصد مستقل هستند.

تعداد نامزدهای مستقل امسال از به نسبت ۹۷ تن در انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۶ به ۷۴ تن کاهش یافته است. این در حالیست که رسانه‌های محلی گزارش میدهند که شمار نمایندگان مجلس که عضو هیچ حزبی نیستند، طی سه انتخابات گذشته به نصف رسیده است.

داده‌های رسمی حاکی از آن است که ۹۹ درصد از ۶۷.۵ میلیون ویتنامی ثبت‌نام شده در انتخابات ۲۰۱۶ شرکت کرد. برگ رای بدون نام است اما نام، سن، شغل، قومیت و آدرس هر رای‌دهنده در خارج از مراکز اخذ رای بررسی میشود.

این انتخابات در شرایطی برگزار میشود که این کشور واقع در جنوب شرق آسیا با شیوع جدید کووید-۱۹ که به سرعت در حال انتشار است، دست به گریبان است و حدود ۲۰۰۰ تن از زمان رویت آن در اواخر آوریل مبتلا شده‌اند.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که رای‌دهندگان در برخی مناطق دورافتاده و مراکز قرنطینه در استان باک نین روز شنبه رای داده‌اند. این استان بخشی از کانون شیوع جدید کروناست.

رئیس مجلس ملی ویتنام همچنین گفت: این اولین باری است که ما در بحبوحه یکی از خطرناکترین شیوع‌های کروناویروس که تقریبا نیمی از استانها را درگیر کرده و بسیاری از آنها تحت قرنطینه به سر میبرند، انتخابات برگزار میکنیم. سازمان‌دهندگان انتخابات برای تضمین برگزاری این انتخابات به شیوه‌ای امن تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

نتایج انتخابات معمولا بعد از حدود دو هفته اعلام میشود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *