پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

به خاطر یک میلیارد سرمان منت می‌گذارند/ از ۲۰ به کشتی ۱۱ می‌دهم

به خاطر یک میلیارد سرمان منت می‌گذارند/ از ۲۰ به کشتی ۱۱ می‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این که مبالغ اختصاص داده شده به این رشته کفاف هزینه ها را نمی دهد گفت: کمیته ملی المپیک، یک و نیم میلیارد به کشتی داده اند و بابت این مقدار نیز منت می گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که بعد از ظهر امروز شنبه در برنامه دایره طلایی شبکه سه سیما حضور یافته بود با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در مورد اینکه چه نمره‌ای به عملکرد فدراسیون کشتی می‌دهد گفت: نمره ۱۱ را می‌دهم و دلیلش هم این است که ظرفیت کشتی خیلی بیشتر از اینها است و همیشه افسوس می‌خوردم که چرا کشتی نباید در جایگاه اصلی خود باشد و خدا را شکر توانستیم کار را کمی مدیریت کنیم.

وی در مورد اینکه چرا برای بودجه کشتی کشور وارد چالش با مسئولان می‌شود گفت: من سکاندار کشتی کشورم و باید از حق آن دفاع کنم، حداقل باید کاری کنم که ۲۰ درصد حق کشتی را بگیرم.

دبیر افزود: خیلی از افراد در وزارت ورزش و جوانان تفکرات قدیمی خود را حفظ کرده اند، اما من سعی می‌کنم که با اعداد و ارقام جواب آنها را بدهم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: بیش از ۸۲ درصد مدال‌های جهان و المپیک ورزش ایران را کشتی گرفته است اما بعنوان مثال کمیته ملی المپیک، یک و نیم میلیارد به کشتی داده اند و بابت این مقدار نیز منت می‌گذارند.

دبیر ادامه داد: کشتی قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست و صادقانه به دستاوردهای آن نگاه نمی‌کنند، در جایی بودجه ما از وزارت ورزش است اما در جایی نیز خود من بودجه را به کشتی آورده ام و این ربطی به داده‌های وزارت ندارد.

وی گفت: هیچ موقع امکان ندارد بگویم چرا فدراسیون کشتی بیشتر پول گرفته است، هر فدراسیونی که بیشتر مدال آوری کند و آورده برای ورزش ایران داشته باشد، حقش این است که بیشتر پول بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد این سوال که آیا در انتخابات بعدی فدراسیون شرکت خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: اواخر تیرماه سال آینده دوره چهارساله من تمام خواهد شد و هنوز هیچ تصمیمی برای آمدن ندارم، اما قطعاً تا تیرماه هستم.

دبیر در مورد عملکرد فدراسیون کشتی گفت: طبیعی است قطاری که در حال حرکت است را سنگ بزنند اما وظیفه من این است که حق کشتی گیری که در سیستان و بلوچستان است را بگیرم و هرکس باید از توانمدی خودش بگوید و بنده همیشه از توانمندی کشتی می گویم. لطف خدا بوده بالای ۹۵ درصد از رقابت‌های بین المللی را شرکت کردیم و اگر رقابت‌های آسیایی هم مجوز حضور در جهانی نبود در آن شرکت نمی‌کردیم چون آورده‌ای برای ما ندارد.

وی افزود: برای من تورنمنت‌های بین المللی و میدان دادن به جوانان اهمیت دارد و اگر کشتی گیر مستعدی را پیدا کنیم حتماً در رقابت‌های بین المللی شرکت خواهیم داد و امشب نیز تیم جوانان آزاد ما راهی کشور روسیه می‌شود و ما با نداشته‌ها در این مقدار تیم اعزام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه به موفقیت کشتی امید دارد و مردم نیز به آن امید داشته باشد گفت: یکی از مشکلاتی که کشتی ایران دارد مربیان بدون دانش است. این مربیان چون بلد نیستند فنون را به کشتی گیران یاد بدهند، کشتی گیر نیز رشد نمی‌کند و بالای ۸۰ درصد مربیان باید دانش فنی خود را افزایش دهند.

وی در مورد عملکرد برخی رؤسای کشتی هیئت‌های استان‌ها گفت: هیئت‌ها باید آورده داشته باشند، سال ۹۸ که من به کشتی آمدم ۳۰ هزار نفر کشتی گیر بیمه‌ای داشتیم اما به لطف خدا الان بالای ۳۵۰ هزار کشتی گیر بیمه‌ای داریم ولی از اهداف خود دور هستیم و باید کار کنیم. اگر دست من بود همه کسانی که کار نمی‌کردند را تغییر می‌دادم، خدا را شاهد می‌گیرم به خاطر منیت دست به تغییرات نمی زنم و بنده هم اگر روزی کار نکنم باید از کار کنار بروم.

دبیر در مورد تغییرات در کشتی تهران گفت: خدا را شکر تنوعی به وجود آمده و در رقابت‌های قهرمانی کشور مدال‌ها بین چندین استان تقسیم شده، حتماً در مورد تهران هم در سال‌های آینده خبرهای خوبی خواهید شنید چراکه اگر تهران حرکت کند، کل کشور به حرکت در می‌آید.

رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از رسانه ملی گفت: از برنامه دایره طلایی قدردانی می‌کنم که یک اتاق فکر برای کشتی شده است و از همه بچه‌های شبکه سه و سایر عوامل که با پخش مسابقات کشتی برای افزایش کشتی گیران تلاش کرده اند تشکر می‌کنم.

دبیر در مورد وزیر ورزش گفت: مردم برای دکتر سجادی و هیئت همراه وی که برای خدمت رسانی دچار سانحه و مصدومیت شدند دعا کنند. خدا حاج اسماعیل احمدی را که در این سانحه به شهادت رسید را رحمت کند. او دوست قدیمی من بود و هرجا مشکل داشتیم پای کار بود. یکی از کارهای ماندگار این بود که مجموعه‌ی خانه‌های کشتی به صورت ۲۵ سال به صورت رایگان در اختیار فدراسیون قرار گرفت.

وی در مورد تیم‌های نوجوانان گفت: پیش از این مربیان با تجربه سرمربی این تیم‌ها بودند اما نتیجه لازم را نگرفتیم و الان از مربیان جوان استفاده کرده ایم که بهنام احسان پور در آموزش کارش را بلد است و تجربه مربیگری بزرگسالان را نیز داشته است، محسن سوریان در فرنگی نیز بسیار فنی است و به خاطر دیدگاه المپیکی اش به ما قول قهرمانی نداد ولی تیمش قهرمان شد. اگر به من بود تیم‌های نونهالان و نوجوانان را به مسابقات اعزام نمی‌کردم و برای آنها جشنواره فن برگزار می‌کردم و کشتی گیران را از سن ۱۷ سالگی راهی رقابت‌های خارجی می‌کردم.

دبیر در مورد اجرای چرخه‌ی انتخابی تیم ملی گفت: یکی از قول‌هایی که به جامعه کشتی داده بودم قانونمند کردن انتخاب ملی پوشان بود که خدا را شکر به انجام رسید، البته در برخی مواقع باید دست سرمربی باز باشد که اگر کشتی گیری شرایط آمادگی لازم را نداشت یا از نظر اخلاقی مورد تأیید نبود، تصمیمات لازم گرفته شود. اما هیچ کشتی گیری بدون مسابقه دادن انتخاب نخواهد شد.

وی در پایان با تشکر از همه ی همکارانش در فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم کاری را جلو ببریم باید موانع را از سر راه برداریم و یک مدیر نباید پشت میز بنشیند. خدا را شکر می‌کنم که کشتی ایران از ۱۰۰ به ۳۰ رسیده است و برای اینکه کار بهتر شود و محکم جلو برویم، باید هیئت‌های کشتی و مربیان در سراسر کشور کار کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *