جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

بیشتر انگلیسی‌ها طرفدار بایدن هستند

بیشتر انگلیسی‌ها طرفدار بایدن هستند

نتایج تازه‌ترین افکارسنجی صورت گرفته در انگلیس حاکیست که دو سوم مردم این کشور خواهان پیروزی «جو بایدن» رقیب دمکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، نتایج نظر سنجی موسسه معتبر «ایپسوس‌موری» که به درخواست نشریه ایونینگ‌استاندارد به دست‌آمده نشان می‌دهد ۶۴ درصد مردم انگلیس دیدگاه «بسیار نامساعدی» نسبت به رئیس جمهوری کنونی آمریکا دارند.

بر همین اساس ۶۹ درصد ترجیح می‌دهند «جو بایدن» ۷۷ ساله از حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا بر دونالد ترامپ ۷۴ ساله از حزب جمهوری‌خواه غلبه کند. تنها ۱۲ درصد انگلیسی‌ها طرفدار پیروزی ترامپ هستند که از ترس شکست، خواهان تعویق برگزاری انتخابات شده است.

همچنین ۵۴ درصد هواداران حزب حاکم محافظه کار هم خواهان پیروزی بایدن در انتخابات هستند. این میزان در حزب مخالف دولت انگلیس (کارگر) به ۸۹ درصد می‌رسد.

البته این اختلاف درباره احتمال پیروزی بایدن در انتخابات چندان فاحش نیست و تنها ۴۲ درصد در مقابل ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که رقیب ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست را رد کرده و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شده است.

او در توئیتی نوشت: «با روش رای گیری از طریق پست (نه رای گیری غیابی که خوب است)،  سال ۲۰۲۰ شاهد غیردقیق ترین و جعلی ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.»

بر اساس رویه قانونی در آمریکا، تصمیم‌گیری درباره زمان انتخابات سراسری در این کشور به کنگره واگذار شده است.

هفته‌نامه ساندی‌تایمز چندی پیش به نقل از منابع مطلع از داخل دولت انگلیس گزارش داد که لندن تمایل دارد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده و «جو بایدن» رقیب او از حزب دمکرات پیروز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تازه ترین شماره این نشریه انگلیسی، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در ظاهر یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ دیده می‌شود اما دولت او در پشت پرده تلاش می‌کند تا با در نظر گرفتن احتمال پیروزی بایدن، از رئیس جمهوری کنونی آمریکا فاصله بگیرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *