جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

تاکید سفیر ایران و وزیرمشاور جدید امور خارجه پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

تاکید سفیر ایران و وزیرمشاور جدید امور خارجه پاکستان بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی دیدار با وزیر مشاور جدید امور خارجه این کشور آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه را بررسی و بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه تجارت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» روز پنجشنبه در اسلام‌آباد به دیدار خانم «حنا ربانی» رفت و انتصاب وی به عنوان وزیر مشاور امور خارجه پاکستان را تبریک گفت.

سفیر کشورمان با یادآوری مشترکات قوی دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و پاکستان، تاکید کرد: بهره‌برداری از مشترکات تاریخی، مذهبی، اجتماعی و جغرافیایی یک فرصت مناسب برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه است.

وی بر لزوم گسترش‌ همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و مرزی به ویژه افزایش ارتباطات مردمی تاکید کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به برنامه های پیش رو از جمله برگزاری نشست گفتگوهای سیاسی مشورتی، کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون مشترک کنسولی و … خواستار افزایش تعاملات اقتصادی، توسعه و تقویت بازارچه های مرزی بین دو کشور شد.

در این ملاقات همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه منطقه‌ای از جمله موضوع افغانستان، تعاملات دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی مورد  گفت‌وگو و تاکید قرار گرفت.

زارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خانم حنا ربانی با تمجید از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان، خواستار تقویت روابط ۲ کشور شد.

در این بیانیه آمده است: وزیر مشاور امور خارجه افزود که همسویی مواضع ایران و پاکستان درخصوص تحولات منطقه‌ای و مسائل بین المللی بسیار مایه خرسندی است.

گفتنی است، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته طی تماس تلفنی با «بلاول بوتو زرداری» انتصاب وی به عنوان وزیر جدید امور خارجه پاکستان را تبریک و از وی برای سفر رسمی به کشورمان دعوت کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *