جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

تحلیلگر لبنانی : رژیم صهیونیستی رو به زوال است/ سلاحِ تهدید کننده تل آویو

تحلیلگر لبنانی : رژیم صهیونیستی رو به زوال است/ سلاحِ تهدید کننده تل آویو

تحلیلگر لبنانی اعلام کرد: سلاحی که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند سلاح آگاهی و بصیرت نزد ملتهای اسلامی و عربی و همه آزادگان دنیاست.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که در آن راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در سراسر جهان برگزار می‌شود. از سال‌ها پیش تاکنون باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. تاکنون شخصیت‌های مختلفی در جهان اسلام مواضع خود را در قبال روز جهانی قدس اعلام کرده‌اند. در همین راستا خبرگزاری مهر گفتگویی را با «حسین الدیرانی» تحلیلگر لبنانی ترتیب داده است.

وی از روز قدس به عنوان ایام الله نام برد که روز به روز باشکوه‌تر از قبل می‌شود تا به طوفانی با مشارکت میلیونها نفر در همبستگی با ملت فلسطین که تحت ظلم اشغالگران هستند و در مخالفت با اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی، تبدیل شود.

این تحلیلگر لبنانی به جنایات روزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی و در برابر دوربین‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در این روز جهانی شاهد حرکت گسترده فلسطینی‌ها به سوی قدس با وجود محدودیت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها هستیم.

الدیرانی تاکید کرد: در این روز شاهد حرکت میلیونی مردمی در پایتخهای اسلامی و عربی و غربی با ندای واحد که قدس محور است، هستیم. در این روز رهبران محور مقاومت بر وحدت اسلامی، پویایی ملت‌های اسلامی و جمع شدن حول محور فلسطین تاکید دارند که رژیم صهیونیستی به دنبال محو آن از قلوب ملت‌های اسلامی و عربی از طریق سیاست سازش با حکام مزدور و خائن است.

این تحلیلگر لبنانی در ادامه تاکید کرد: سلاحی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند سلاح آگاهی و بصیرت نزد ملت‌های اسلامی و عربی و همه آزادگان دنیاست.

وی گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی سرطانی و غاصب است که در منطقه ما کاشته شده است و دارای سلاح هسته‌ای ویرانگر است.

الدیرانی تاکید کرد: فریاد رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه موجودیت آن با سلاح هسته‌ای ایران تهدید می‌شود، به مثابه فریاد کودکان برای جلب توجه جهانیان و احساسات جهانی و دروغ بزرگ است که به دنیا می‌گوید تا از حکومت‌ها و کشورهای جهان باج گیری کند و این کشورها به حمایت از آن برای غصب سرزمین فلسطین عربی و اسلامی ادامه دهند فریاد رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه موجودیت آن با سلاح هسته‌ای ایران تهدید می‌شود، به مثابه فریاد کودکان برای جلب توجه جهانیان و احساسات جهانی و دروغ بزرگ است که به دنیا می‌گوید تا از حکومت‌ها و کشورهای جهان باج گیری کند و این کشورها به حمایت از آن برای غصب سرزمین فلسطین عربی و اسلامی ادامه دهند.

وی به مهر گفت: زوال این رژیم تروریستی منوط به کارگیری سلاح هسته‌ای برای نابودی آن نیست. جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای را با فتوای امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، حرام می‌داند. دولت آمریکا و کشورهای غربی با داشتن سلاح هسته‌ای از سوی ایران مشروط به دست برداشتن از حمایت از مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه و عراق و یمن، مشکل و منعی ندارند. این به مثابه دست برداشتن از سیاست و اصل یاری مستضعفان و محرومان دنیاست و این یکی از اصول در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

الدیرانی تاکید کرد: رژیم آپارتاید که در آفریقای جنوبی بود، با سلاح هسته‌ای از بین نرفت بلکه صبر و مبارزه ملت آفریقای جنوبی که تحت یوغ رژیم آپارتاید بود، رخ داد. سرنوشت این رژیم نژادپرست محکوم به زوال به دست ملت فلسطین که صاحب حق و سرزمین فلسطین هستند، با کمک ملت‌های عربی و اسلامی و آزدگان دنیا رخ خواهد داد.

وی افزود: رژیم غاصب با اقدامات تروریستی روزانه علیه ملت فلسطین اعم از پیر و کودک و زنان در برابر انظار جهانیان، در واقع زوال خود را سرعت می‌دهد. این رژیم به باری بر روی دوش جهان آزاد تبدیل شده است و به سبب اقدامات تروریستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی و افراد بی گناه و غصب اراضی فلسطین و ویرانی منازل و آواره کردن فلسطینی‌ها، سرنوشتش نابودی است.

این تحلیلگر لبنانی در پایان گفت: گرامی داشت این روز وظیفه دینی و اخلاقی و انسانی و یاری حق و مظلومان و یاری دین و مقدسات و یاری انسانیت و فریادی علیه طواغیت و اشغالگران و مستکبران در دنیاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *