چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

تقلب در انتخابات؛ از ترامپ اصرار، از دادستان‌ها انکار

تقلب در انتخابات؛ از ترامپ اصرار، از دادستان‌ها انکار

دادستان‌های فدرال آمریکا که برای نظارت بر تخلفات انتخابات ۲۰۲۰ تعیین شده‌اند، به ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده گفتند که مدرکی دال بر تخلفات اساسی در انتخابات مشاهده نکرده‌اند و بهتر است او درخواست خود از دادستان‌ها را برای انجام تحقیقات درباره ادعای تقلب از سوی ترامپ لغو کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، دادستان های مزبور در نامه ای با اشاره به اینکه مدرکی دال بر تخلفات اساسی مشاهده نکرده اند، از بار خواستند مجوز پیگیری اتهام بی نظمی انتخاباتی را تا قبل از تائید نتیجه انتخابات لغو کند.

ویلیام بار در یادداشتی رسمی به دادستان های آمریکایی اجازه داده است اتهام بی نظمی انتخاباتی را قبل از تائید نتیجه انتخابات، مورد پیگیری قرار دهند.

در بخشی از نامه دادستان های آمریکایی آمده است: اگرچه ضروری است به ادعاهای معتبر به نحوی موثر و به موقع پاسخ داده شود، به همان اندازه ضروری است که پرسنل وزارت دادگستری احتیاط لازم داشته باشند و تعهد مطلق این وزارتخانه به بی طرفی، عدم جانبداری و انصاف را حفظ کنند.

مقام های فعلی و سابق وزارت دادگستری آمریکا در روزهای اخیر به واشنگتن پست گفتند که از دستورالعمل انتخاباتی ویلیام بار مبهوت و نومید شده اند، زیرا نگرانند که این موضوع به تقلای ترامپ برای مورد تردید قرار دادن شکستش در انتخابات کمک کند.

به گفته منتقدان، ترامپ می تواند در حال حاضر به این یادداشت رسمی به عنوان مهر تائیدی بر ادعایش در زمینه تقلب انتخاباتی استناد کند.

برخی نیز گفته اند که این یادداشت به حدی هشدارآمیز است که بعید به نظر می رسد از تاثیر واقعی برخوردار باشد.

یازده روز از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و ترامپ هنوز نتیجه انتخابات مبنی بر پیروزی جو بایدن رقیب دموکراتش را نپذیرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار و در نتیجه آن، بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *