چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

توسعه ورزشی کشور پس از انقلاب چشمگیر است

توسعه ورزشی کشور پس از انقلاب چشمگیر است

جانشین فرمانده سپاه قدس در بسیج اقشار با اشاره به توسعه ورزش بعد از انقلاب، گفت: نگاه ویژه‌ای به ورزش در بسیج وجود دارد و به عنوان یک فرصت برای تقویت پایگاه‌های محلات محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، سرهنگ حسن حبیبی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست صمیمی با حضور قهرمانان و مدال آوران و مربیان ورزشی با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در جامعه، گفت: نشاط عمومی یکی از نیازمندی‌های بشر است که از طریق آن به اهداف عالی جامعه دست می‌یابیم و ورزش‌های همگانی نقش مؤثر و ویژه‌ای در ایجاد شور و نشاط در جامعه دارند.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار گیلان با بیان اینکه در سپاه قدس گیلان ۱۷ رده تخصصی اقشار وجود دارد، بیان کرد: اگر به صورت ریشه‌ای به مباحث مربوط به آموزش و پرورش و ورزش پرداخته شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به نقش اسطوره سازی در کشورهای غربی و بهره‌برداری از آن برای مقاصد گوناگون، تصریح کرد: تاریخ ایران پر از چهره‌های شاخص در عرصه‌های مختلف است که شهرت جهانی دارند.

سرهنگ حبیبی افزود: در دوران دفاع مقدس قهرمانان زیادی داریم که هر کدام اسطوره بوده و سیره و روش آنها می‌تواند سبک زندگی ما به ویژه نسل جوان باشد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار ادامه داد: ورزش می‌تواند مولد فرهنگ یک کشور در جهان باشد و هویت و فرهنگ یک کشور را به دنیا معرفی کند و با توجه به هجمه‌ها و ایران هراسی‌ها، ورزش یک فرصت مغتنم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد: تنها کشوری که زنان آن با پوشش و حجاب مدال آوری و افتخار آفرینی می‌کنند ایران است که هر کدام این‌ها دستاوردی برای آینده کشور محسوب می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب توسعه ورزش در کشور چشمگیر بوده است، اظهار کرد: نگاه ویژه‌ای به ورزش در بسیج وجود دارد و به عنوان یک فرصت برای تقویت پایگاه‌های محلات محسوب می‌شود و البته محلات باید با توسعه ورزش شور و نشاط را در جامعه ترویج دهند.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار پست و جایگاه کلیدی با انتخابات تغییر می‌کند، بیان کرد: انتخاب هیجانی و غلط آسیب جدی به کشور وارد می‌کند و امروزه نیز بسیاری با تزریق یاس و ناامیدی در جامعه در جهت کم رنگ کردن انتخابات گام برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: حدود هزار و ۵۰۰ نفر در آلبانی روزانه حدود ۶۰ شبهه را در جهت ایجاد یاس در جامعه ایجاد می‌کنند که تشخیص آن برای بسیاری به ویژه جوانان مشکل است.

حبیبی با بیان اینکه ایران به جهت موقعیت‌های ویژه خود همواره مورد طمع کشورها بوده است، تصریح کرد: دومین کشور گازی و چهارمین کشور نفت خیز جهان هستیم و از لحاظ موقعیت و زیرساختی، ۲۱ جاده بین المللی و ۵ خط ریلی و چندین بنادر با کشورهای همسایه داریم که هر کدام ظرفیت ویژه‌ای برای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *