جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ هشتم آذر؛ میکس حماسه ملبورن و نبرد لیون

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛  هشتم آذر؛ میکس حماسه ملبورن و نبرد لیون

*کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با شکست تیم فوتبال ولز به نخستین سرمربی تبدیل شد که با ایران موفق به شکست یک تیم اروپایی در ادوار جام جهانی می‌شود. تیم ایران اکنون با سه امتیاز در رده دوم گروه B جام جهانی قرار دارد و باید در یک دیدار سرنوشت ساز به مصاف تیم ملی فوتبال آمریکا بروند. دیداری که هم می‌تواند سرنوشت ساز و هم حیثیتی باشد.

 

 

 

 

 

 تیم ملی ایران با برد برابر ولز امیدهای خود را برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال افزایش داد و باید روز هشتم به مصاف تیم آمریکا برود.

به گزارش ایرنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با شکست تیم فوتبال ولز به نخستین سرمربی تبدیل شد که با ایران موفق به شکست یک تیم اروپایی در ادوار جام جهانی می‌شود. تیم ایران اکنون با سه امتیاز در رده دوم گروه B جام جهانی قرار دارد و باید در یک دیدار سرنوشت ساز به مصاف تیم ملی فوتبال آمریکا بروند. دیداری که هم می‌تواند سرنوشت ساز و هم حیثیتی باشد.

برگزاری دیدار ایران و آمریکا در ساعات پایانی روز هشتم آذرماه یادآور مهمترین حماسه ورزشی ایران در سال‌های پایانی قرن بیستم میلادی است. حماسه‌ای که در ورزشگاه کریکت شهر ملبورن رقم خورد و اعضای تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال جشن صعود را برگزار کردند.

در آن بازی تیم ملی ایران با نتیجه ۲ بر صفر عقب افتاد اما در نهایت توانست بازی را به تساوی بکشاند و به خاطر گل زده در خانه حرف جشن صعود برگزار کرد. گل‌های ایران در آن بازی را کریم باقری و خداداد عزیزی به ثمر رساندند.

حال بعد از ۲۵ سال ایران در هشتم آذرماه باید یکی دیگر از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ خود را برگزار کند. بازی که سرنوشت صعود ایران به آن گره خورده و شاگردان کی‌روش با برد در آن بازی صعود خود را قطعی خواهند کرد. در این بازی دیگر استرالیا حضور ندارد بلکه آمریکایی در برابر ایران قرار گرفته که مسابقات ورزشی ما در ۴۴ سال گذشته برابر نمایندگان این کشور کاملا حیثیتی بوده است.

بازی روز هشتم آذر ۱۴۰۱ یادآور یک برد بزرگ دیگر در برابر آمریکا است. این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و در دیداری که به بازی قرن معروف شد، برابر ایران شکست تلخی را تجربه کرد . آن بازی شاگردان جلال طالبی با ۲ گل حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا در برابر آمریکا به برتری رسیدند.

برد تاریخی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با تمجید بسیاری از بزرگان فوتبال جهان و مسوولان ارشد نظام همراه شد و آن مسابقه به عنوان نبرد لیون در ذهن مردم ایران باقی مانده است.

شاگردان کی‌روش که با برد برابر ولز شانس صعود خود را زنده نگه داشتند اکنون باید یک دیدار بزرگ دیگر را در روز هشتم آذر برگزار کنند. دیداری که در سالروز حماسه ملبورن و در برابر آمریکا روز سه‌شنبه الثمامه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *