پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

حقوقدان شورای نگهبان:تفاوت بسیار کمی میان آمار تایید و رد صلاحیت شدگان از جناح های مختلف وجود دارد

حقوقدان شورای نگهبان:تفاوت بسیار کمی میان آمار تایید و رد صلاحیت شدگان از جناح های مختلف وجود دارد

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: تفاوت بسیار کمی میان آمار تایید و رد صلاحیت شدگان از جناح ها و گروه های مختلف وجود دارد.

سیامک ره پیک گفت: در ادوار گذشته و ان‌شاءالله در همین دوره بعد از اینکه این مراحل تمام شد، می توانند آمار را بررسی کرده و مشاهده کنند که از گروه ها و طیف های مختلف در مجموعه تایید و رد صلاحیت شدگان  و عدم احراز آنها حضور دارند.

وی افزود:  بعضی از مراکز رسمی و دولتی در همین مراحل آمارهایی را ارایه کردند که آنها باید خودشان پاسخگو باشند. در آمارهایی که آنها داده اند تا همین مرحله ای که طی شده، درصد تفاوت بین گروه های مختلف خیلی قابل توجه نیست.

ره پیک تصریح کرد: از آنجا که ما خودمان اعتقادی به این نداریم که جناح بندی دخالت در بررسی صلاحیت ها دارد؛ انگیزه ای هم نداریم برای اینکه برای این موضوع آمار بگیریم؛ اما دیگران این کار را انجام دادند البته اگر لازم باشد، می توان در آینده کارهای دقیق تری انجام داد و این تفکیک را انجام  داد اما به هر حال برخی از مراکز این کار را کردند  و در مقایسه ای که انجام داده اند، تفاوت بسیار کمی میان آمار تایید و رد صلاحیت شدگان از جناح ها و گروه های مختلف وجود دارد.

منبع : خبرآنلاین به نقل از ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *