پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

خبر خوش رئیس‌جمهور به مرزنشینان خراسان جنوبی

خبر خوش رئیس‌جمهور به مرزنشینان خراسان جنوبی

*دومین دور سفرهای استانی دولت سیزدهم هم مانند دور نخست از مناطق محروم و این بار با هدف پیگیری مصوبات دور نخست سفرها آغاز شد؛ سفری که نشان می‌دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

 رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر به استان خراسان جنوبی، در شهر نهبندان از پرداخت یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دومین دور سفرهای استانی دولت سیزدهم هم مانند دور نخست از مناطق محروم و این بار با هدف پیگیری مصوبات دور نخست سفرها آغاز شد؛ سفری که نشان می‌دهد دولت بر عهد خود با مردم برای حضور در میدان و عمل به وعده‌هایش پایبند است.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و در راستای کاستن از محرومیت مصوباتی به تصویب رساند. آیت الله رییسی در دومین دور سفرهای استانی، صبح دیروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد و از تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و کارخانه کویر تایر بیرجند بازدید کرد.

آیت‌الله رئیسی روز گذشته و در جمع مردم بیرجند، مهم‌ترین مولفه قدرت در ایران را «مردم» دانست و تاکید کرد که دشمن می‌خواهد این مولفه، سست و اعتماد مردم دچار خدشه شود اما مردم ما در تمامی فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، با هوشیاری و بیداری، دشمن را ناکام گذاشتند.

بهره‌برداری از فاز اول مجتمع فولاد قائنات و نشست شماری از اعضای هیات دولت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بخش پایانی روز نخست سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی بود.

استقبال متفاوت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور 

رئیس جمهور در دومین روز سفر استانی به خراسان جنوبی صبح جمعه -۲۵ آذر ماه – با بالگرد عازم نهبندان شد و مسیر محل فرود بالگرد تا مصلای امام علی (ع) را با خودرو پیمود که در این مسیر جمعیت زیادی برای استقبال به کاروان دولت مردمی پیوستند.

خودرو حامل رئیس جمهور به جهت ازدحام جمعیت چند مرتبه در مسیر رسیدن به مصلای نهبندان متوقف شد.

جمعیت حاضر در این مسیر مشتاقانه کاروان خودرویی رئیس جمهور را تا مصلای نهبندان همراهی کردند و شعارهایی از جمله «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» را سر دادند

همچنین برخی از شهروندان در این مسیر به رئیس جمهور شاخه‌های گل اهدا کردند.

رئیس جمهور هم در جمع مردم نهبندان گفت: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

آیت الله رئیسی پیش از سفر به نهبندان از برخی روستاهای مرزی شهرستان سربیشه نیز بازدید و با جمعی از مردم گفت و گو و دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم نهبندان گفت: تصور کردند ایران مثل کشورهای دیگر است و می‌توانند با مردم ایران مثل کشورهای دیگر بازی بکنند و شعارهای دروغین و دهان پرکن بدهند.

وی گفت: فکر کردند با کلمه آزادی می‌توانند مردم را گول بزنند و با اسم بردن از زندگی، مردم به حرف آنها اعتماد می‌کنند اما مردم خوب می‌شناسند و می‌دانند آنها اگر سلب کننده زندگی مردم نباشند به هیچ کسی در عالم زندگی نمی‌دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: کدامین نقطه و کدام منطقه از دنیا شما زندگی دادید، در کنار ما مرز قرار دارد و آن طرف مرز افغانستان است که با این کشور چه کردند؟

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دو دهه حضور شما در افغانستان بر سر مردم مظلوم و مسلمان افغانستان چه آورده‌ و آیا یک نقطه در افغانستان هست که در جای خودش قرار داشته باشد.

وی افزود: از حضور پرشور مردم سختکوش با علم و فرهنگ و با بصیرت نهبندان و همه مناطق اطراف و جمعیت بسیاری که در محوطه ایستاده و در خیابان‌های اطراف به خاطر کمبود جا هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

رئیس جمهور بیان کرد: این حضور پرشور و محبت شما این لطف به انقلاب، اسلام و خون مطهر شهیدان است، این اعلام حضور برای دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بنده هم به عنوان خدمتگزار شما و سرباز ولایت حقیقتا باید از سودای دل به خاطر حضور با محبت و با صفای مردم تشکر و تقدیر کنم.

وی گفت: واقعیت این است که علت اینکه دشمن نمی‌تواند علیرغم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها به این کشور تعدی کند همین حضور با صفای مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است و آنچه پشتوانه نظام بوده، مردم متدین و دلداده به انقلاب است.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه باعث شده دشمن نتواند، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نتواند به خواسته‌های خود برسد و توطئه‌هایش را عملیاتی کند به دلیل همین حضور، بصیرت، شور و شعور مردم و فهم و بصیرت مردم که احساس می‌کنند امروز باید با همه حضور و توان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

رئیس جمهور در ادامه سفر امروز، در دهستان مرزی لانو به عنوان منطقه هدف فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی حضور یافت و به اعضای گروه‌های جهادی مستقر در این روستاها نیز خداقوت گفت.

آیت الله رئیسی: نگاه نیروهای انقلاب به رفع محرومیت است

آیت الله رئیسی سپس در جمع مردم دهستان مرزی لانو شهرستان سربیشه گفت: ترک روستا خیلی ساده است اما رفتن و نشستن در حاشیه شهرها که مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکل افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه همه نیروهای انقلاب به این منطقه نگاه رفع محرومیت و رفع مشکل است اظهار داشت: امروز همه بسیج هستند برای اینکه به امید خدا مشکلاتی که شما در این منطقه دارید، با تلاش همگان اول همت و تلاش خودتان و بعد هم پیگیری و پشتیبانی دولت که وظیفه آن است و تلاش برادران عزیز سپاه که در این منطقه فعال هستند، برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: زمانی چیزی را می‌گوییم که در آینده بشود یا نشود اما الان داریم می‌بینیم که کارها در این منطقه در حال انجام است و اگر کسی می‌خواهد در این منطقه ببیند سپاه، گروهای جهادی و بخش‌های آبرسانی مشغول فعالیت هستند و روستاهای منطقه را از محرومیت بیرون می‌آورند.

وی افزود: این منطقه و روستاها هرچه فعال‌تر شود، به عنوان یک مجموعه تولیدی و موثر عمل خواهد کرد.

آیت الله رئیسی گفت: خوشبختانه در این روستا و در روستاهای ما زن و مرد مشغول تولید هستند و از تولید آنان نه تنها خودشان بلکه شهرها هم بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: به جوانان انقلابی و دختران و پسران این خطه عرض می‌کنم که امیدواریم با تلاش مضاعف شما، با کمک همه بخش‌ها و دستگاه‌ها که دولت هم خود را موظف می‌داند، با تلاش مجموعه سپاه و بسیج بتوانیم چهره این مناطق را در مدت کوتاهی کاملا عوض کنیم.

رئیس جمهور: کارآمدی نظام اداری خواسته جدی مردم است

آیت الله رئیسی همچنین در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی گفت: این نظام اداری برخی مواقع کندی‌هایی دارد که مردم را خسته می‌کند و نباید باشد و باید حل شود.  شرط حل مساله استفاده از نیروهای تحول‌خواه و انقلابی است.

وی بیان کرد: نیرویی که در درون خود جوشش و جهاد و کوشش ندارد، برای او فرق ندارد که یک طرح کی به پایان برسد، با صحبت و سخنرانی و دستور این حس ایجاد نمی‌شود.

رئیس جمهور گفت: طبق روایات، جامعه و کسی که حس گسترش خوبی‌ها را نداشته باشد به مرده تعبیر شده است.

وی افزود: باید تلاش کرد و از نیروهای انقلابی دارای حس مسئولیت نسبت به مردم استفاده شود، کسانی که نسبت به مشکلات مردم بی‌حس هستند، آنها را باید از وسط راه کنار زد و راه را برای نیروهای انقلابی باز کرد تا بتوانند تحول ایجاد کنند.

آیت الله رئیسی گفت: سازمان اداری متناسب با روحیه تحول‌خواه مردم، سازمان تحول‌خواه است لذا باید کاری متفاوت انجام داد و در واقع گفت که طرحی نو در انداخت.

وی افزود: لذا خواسته من هم این است که کار مردم را به‌خوبی انجام دهید.

رئیس جمهور گفت: باید سرمایه اجتماعی مردم را حفظ کرد و ارتقا داد، این سرمایه مورد هجوم دشمن است و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید مراقب این سرمایه باشیم.

وی با بیان اینکه نتیجه سرمایه اجتماعی، اعتماد به نظام، مشارکت و نشاط اجتماعی است گفت: مردم دینمدار نیز از جمله سرمایه‌ها هستند و باید مراقبت کرد این سرمایه عظیم آسیب نبیند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن به دنبال حساسیت‌سنجی است و در طول تاریخ هم همینطور بوده لذا دشمن می‌سنجد که آیا مردم یک منطقه پایبند به اصول و عقاید خود هستند یا نه و اگر سست شدند حمله را آغاز می‌کردند.

وی عنوان کرد: سنجش را همیشه دشمن در طول تاریخ داشته و حکام جاهلی که در تاریخ اسمشان برده می‌شود همواره حساسیت‌سنجی می‌کردند که ببینم جامعه چقدر به مبانی و اصول فرهنگی پایبند است.

رئیس جمهور: مقدمات احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی فراهم شده است

آیت الله رئیسی شامگاه جمعه پیش از عزیمت به تهران در نشست خبری پایان سفر دو روزه به خراسان جنوبی گفت: اصحاب رسانه به عنوان ناظران این پروژه می‌توانند پیگیری‌های انجام شده را دنبال کنند و ویژگی‌های این پروژه بعدا توسط استاندار خراسان جنوبی توضیح داده می‌شود.

وی راه‌آهن را از وعده‌های دولت و ضرورت‌های استان در بخش اتصالات ریلی برشمرد و گفت: میزانی که می‌تواند استان خراسان جنوبی را از مشکل خارج کند بالا نیست و تقریبا ۲۷۰ کیلومتر است که باید ایجاد شود.

رئیس جمهور بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای انجام این حجم از پروژه انجام و اعتباراتی هم در نظر گرفته شده لذا همه مقدمات از جمله پیمانکار و مجری فراهم است و کار به نحوی آغاز شده فقط باید طوری آن را دنبال کنیم که زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد که معتقد هستیم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی استان امکان پذیر است.

وی افزود: امروز نمونه‌ای از چهره‌های سختکوش استان را در روستای مرزی لانو دیدیم، جوانان پرتلاشی که از بیرجند، خوسف، بشرویه، قاین و نهبندان و نقاط مختلف استان در جاده‌های صعب العبور کار مهم آبرسانی انجام می‌دهند لذا زمان را باید کوتاه کنیم تا روستاهایی که مشکل آبرسانی دارند، رفع شود و اعتبارات آن نیز تامین شده که البته باید از مجموعه سپاه و بسیج هم قدردانی کرد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی درخصوص سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات این است که سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های استان بی‌خبر هستند حتی کشورهای دیگر نیز از ظرفیت‌های ایران خبر ندارند بر همین اساس در مدتی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است ۶ دفتر تجاری در کشورهای همسایه ایجاد شده تا ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را به دیگر کشورها معرفی کنند و ظرفیت‌های آنها به سرمایه‌گذاران ما معرفی شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که نسبت به خراسان جنوبی نیز انجام شد، این است که ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در این استان مشخص شده است.

رئیس جمهور گفت: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش‌های مختلف نسبت به برخی قوانین و مقررات و موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد مسائلی را مطرح کردند که به نهادهای مربوطه سپرده شد تا بررسی و موانع رفع شود.

وی اظهار داشت: ما معتقد هستیم اگر دولت موانع سرمایه‌گذاران را بردارد آنها نیز انگیزه دارند کارها را به سامان برسانند لذا به همه مسوولان دولتی توصیه کردیم موانع را بردارند و هماهنگی‌هایی که لازم است را انجام دهند تا راه برای سرمایه‌گذاران باز شود.

آیت الله رئیسی گفت: خراسان جنوبی با وجود اینکه مرز مشترک با کشور همسایه دارد ولی نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی کمترین جرایم را دارد که نشانگر فرهنگ بالای مردم، دینمداری آنها و ارتباط با فرهنگ اصیل همه اقشار شیعه و سنی و شهری و روستایی این استان است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به عنوان مدیر جهادی بود افزود: این شهید والامقام می‌تواند الگوی همه مدیران ما باشد و با مدیریت جهادی می‌توان خیلی از مشکلات را رفع کرد.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید صبح امروز خود از طرح آبرسانی در شهرستان مرزی سربیشه گفت: موضوع آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود آنچه باعث رنج ما می‌شود این است که عزیزان ما در نقاط مرزی آب نداشته باشند و رنج تنها کافی نیست و باید برای آنها کاری انجام دهیم.

وی افزود: در این راستا اقدامات آبرسانی در استان را از نظر تامین اعتبار دنبال کردیم تا کارها با جدیت و سرعت دنبال شود لذا با کمک مردم در روستاها و مجموعه‌های ارزشی که کار اجرای آبرسانی را دنبال می‌کنند، امیدواریم در زمان کوتاه شاهد آبرسانی به روستاها و مناطق باشیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: کارهای خوب و ماندگاری در حال انجام است که گذری و مقطعی نیست و این پیام جدی برای روستاییان است که روستا را ترک نکنند و بدانند که دولت به آنها توجه دارد.

وی گفت: اینکه امروز در روستاها حضور پیدا کردم، نشان دهنده این است که باید دولت و مسئولان استانی نیز توجه کنند، روستاها و نقاط مرزی برای ما خیلی مهم است و باید کمک کنیم تا مشکل آنان حل شود و دولت مصمم بر اجرای کارهاست.

رئیس جمهور افزود: حضور و استقبال مردم در بیرجند و نهبندان مسئولیت‌آور و پیام دارد که مردم پای نظام، انقلاب و برنامه‌های دولت هستند، امروز وظیفه دولت خدمت‌رسانی به مردم است و امیدواریم با تلاش وافر و جهادی شرمنده خانواده شهدا و عزیزان دغدغه‌مند در این کشور نشویم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *