پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

خوش‌بینی مادورو به نتایج مثبت نشست اوپک پلاس

خوش‌بینی مادورو به نتایج مثبت نشست اوپک پلاس

 

*مادورو ضمن اعلام اینکه کشورهای عضو این نهاد در حال بررسی پیشنهادهای خوب هستند، گفت: زمانیکه با اعضای اوپک و غیر اوپک تماس داشتم، بر این مسئله تاکید کردم که همه باید انعطاف‌پذیر باشند و به حرفهای یکدیگر گوش دهند.

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد انتظار نتایج مثبت از نشست امروز (پنجشنبه) اوپک پلاس دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تاس در بوئنوس آیرس، نیکلاس مادورو روز گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس ممکن است برای ایجاد ثبات در بازار نفت در نشست ۹ آوریل ( ۲۱ فوردین) به توافق دست یابند.

وی تصریح کرد که نسبت به نشست فردا اوپک پلاس که قرار است به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شود، و حصول توافق میان اعضای آن با هدف ایجاد ثبات در باراز نفت خوش‌بین است.

مادورو ضمن اعلام اینکه کشورهای عضو این نهاد در حال بررسی پیشنهادهای خوب هستند، گفت: زمانیکه با اعضای اوپک و غیر اوپک تماس داشتم، بر این مسئله تاکید کردم که همه باید انعطاف‌پذیر باشند و به حرفهای یکدیگر گوش دهند.

این اظهارات رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حالی مطرح شده خبرگزاری تاس همچنین روز گذشته به نقل از دو مقام اوپک نوشت که کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق سه ماهه‌ای را برای کاهش تولید نفت دست یافته اند و در جلسه آتی بر این دستاورد مهر تایید خواهند زد.

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از دو مقام اوپک و بدون اشاره به نام و مقام آنها نوشت: کشورهای عضو اوپک پلاس، کاهش تولید نفت در چارچوب توافق جدید حداقل از ماه می تا پایان ماه جولای را بررسی خواهند کرد.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال پایان یافت.

پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا زیر ۲۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شد.

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، بهای نفت بشدت کاهش یافته است. تاکنون کشورهای صادرکننده نفت نتوانسته‌اند به توافقی در زمینه کاهش تولید نفت برای حفظ ثبات بازار دست یابند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *