جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

داداش‌زاده: شرایط استقلال در خط دفاع و حمله خوب است/ تیم‌ملی ترمز پرسپولیس را کشید

داداش‌زاده: شرایط استقلال در خط دفاع و حمله خوب است/ تیم‌ملی ترمز پرسپولیس را کشید

بازیکن اسبق سرخابی‌ها گفت: استقلال در خط دفاع و حمله خوب است اما نیاز به یک هافبک طراح دارد.

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دربی پیش رو در هفته دوازدهم لیگ برتر، اظهار داشت: با شرایطی که جامعه دارد، فوتبال هم به نوعی درگیر آن شده است. قطعا با نبود تماشاگر در ورزشگاه، بازی هیجان و زیبایی نخواهد داشت. از طرفی با توجه به شرایط دو تیم هم به نظر می‌رسد بازی دلچسبی را شاهد نباشیم.

وی افزود: پرسپولیس نتوانست اردو و بازی تدارکاتی خوبی داشته باشد که به این تیم ضربه می‌زند. استقلال هم بعد از تغییر مدیریت دیدیم چه اتفاقاتی برایش افتاد. این بدهی‌ها و پنجره بستن‌ها هم برای این تیم مشکل ساز شده است. کلا شرایطی نیست که بگوییم کدام تیم برنده یا بازنده است. باید ببینیم مربیان روز بازی چه ترکیب و چه نفراتی را انتخاب می‌کنند تا نتیجه لازم را بگیرد.

هافبک اسبق پرسپولیس در مورد شرایط این تیم و اینکه آیا می‌تواند روند خودش پیش از تعطیلات را ادامه بدهد، عنوان کرد: پرسپولیس تا قبل از شروع لیگ فرازو نشیب زیادی داشت. شروع بدی داشت اما کم کم روی غلتک افتاد و به بالای جدول رسید اما با شروع اردوی تیم ملی ترمز این تیم کشیده شد. ‌می‌توان گفت به پرسپولیس ‌آسیب زد. بعد از اردوی اول تیم ملی دیدیم شادابی لازم را نداشت. با اینحال توانست صدر جدول را بگیرد اما بازهم ترمزش کشیده شد و وارد جام جهانی شدیم.

وی با اشاره به اتفاقات بعد از مسابقات شروع مسابقات جام جهانی، گفت: ما ورزشکاران و به خصوص اهالی فوتبال هرچه داریم از این مردم و طرفداران است. در این شرایط هم برگزاری دربی بدون تماشاگر، مزید بر علت شده است. نمی‌توانیم بگوییم پرسپولیس می‌تواند صدر جدول را حفظ کند یا استقلال برنده و صدرنشین می‌شود. نتیجه قابل پیش بینی نیست اما امیدوارم هرچه اتفاقی می‌افتد باعث خیر و شادی برای مردم باشد.

داداش زاده گفت: همه ما به نوعی با فوتبال عجین شده‌ایم. در فوتبال هرکسی باید کار خودش را انجام بدهد. من فوتبالی باید در مورد فوتبال قضاوت کنم. نمی‌توانم در مورد مجلس، شهرداری یا بانک قضاوت کنم. چون تخصص ندارم اما برای اینکه بخواهم خودی نشان بدهم می‌آیم و حرف می‌زنم. این باعث می‌شود فوتبال از طرفدارانش فاصله بگیرد. این خیلی بد است که یک نفر در مورد فوتبال صحبت کند. کاری به حواشی جامعه ندارم. به هرحال هر کدام‌مان با مشکلاتی درگیر هستیم اما این دوستی و انسانیت نیست. فوتبال برای فوتبالی هاست. این واقعیت است.

وی تصریح کرد: بازی با تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیا در سال 2011 که 5-5 شدیم و در پنالتی شکست خوردیم، پل ارتباطی بین فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا شد. زمان کفاشیان بود. فوتبال خوبی‌های زیادی برای جامعه و ورزش داشته است. نباید خودمان تیشه به ریشه خودمان بزنیم. نباید کاری کنیم که فوتبال با تماشاگرانش قهر کند. چرا دربی باید بدون تماشاگر برگزار شود؟ خواهشم این است که برای یکبار با مردم و فوتبالی‌ها رو راست باشیم.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص شرایط این تیم با هدایت ساپینتو که در هفته‌های اخیر لیگ برتر نتایج خوبی گرفت و خودش را به صدر جدول نزدیک کرد، گفت: ساپینتو کم کم با شرایط ایران سازگار شد. فهمید استقلال تیم بزرگی است و باید حاشیه‌های خودش را کم کند. رفته رفته تیمش هم شکل گرفت ولی همیشه برایم سوال بود که چرا استقلال این همه مهاجم و دفاع گرفت؟ چرا یک هافبک خوبِ طراح و بازیساز نگرفت؟ متاسفانه از همین هم ضربه می‌خورد. در دروازه، فاز دفاع و حمله خوب است اما در خط هافبک واقعا نسبت به پرسپولیس ضعیف‌تر است.

وی افزود: در طرف مقابل پرسپولیس خریدهای خوبی کرد. تیم منسجمی است. بازیکنان و کادرفنی این تیم چندسال است کنار هم هستند. تغییرات کمی داشتند. این‌ها به پرسپولیس کمک می‌کند. امیدوارم روز سه شنبه فارغ از هر نتیجه‌ای، طرفداران دو تیم شاد باشند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد داوری این دیدار عنوان کرد: امیدوارم داوری هم طوری قضاوت کند که فشار روحی به هواداران دو تیم کم شود. ما داوران خوبی داریم. هر تیم داوری قضاوت می‌کند امیدوارم باعث برگزاری خوب دربی باشد و داور بتواند نقش مثبتی داشته باشد.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *