پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

دادرسی حادثه شیراز به صورت فوق العاده انجام می‌شود

دادرسی حادثه شیراز به صورت فوق العاده انجام می‌شود

رئیس دیوان عالی کشور در پی شهادت مظلومانه یکی از مأموران نیروی انتظامی در بیدزرد شیراز و دستگیری متهم، بر ضرورت تسریع در رسیدگی و دادرسی به صورت فوق العاده تاکید کرد. نظر به ضرورت تسریع در رسیدگی، دستور فرمائید پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و صدور کیفر خواست، دادرسی به صورت فوق‌العاده با در نظر داشتن حقوق قانونی اولیای دم و متهم و با رعایت مقررات آئین دادرسی کیفری به ویژه مواد ۳۰۰ – ۳۱۹ – ۳۴۱ – ۳۴۳ – ۳۴۴ – ۳۴۸ – ۳۵۲ – ۳۶۱ – ۳۷۴ – ۳۸۰ – ۴۴۰ قانون مزبور انجام گیرد.

به گزارش  فارس، به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، در پی شهادت مظلومانه مأمور نیروی انتظامی شهید علی اکبر رنجبر در بیدزرد شیراز و دستگیری متهم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان فارس بر ضرورت تسریع در رسیدگی و دادرسی به صورت فوق العاده تاکید کرد.

در متن این نامه آمده است: نظر به ضرورت تسریع در رسیدگی، دستور فرمائید پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و صدور کیفر خواست، دادرسی به صورت فوق‌العاده با در نظر داشتن حقوق قانونی اولیای دم و متهم و با رعایت مقررات آئین دادرسی کیفری به ویژه مواد ۳۰۰ – ۳۱۹ – ۳۴۱ – ۳۴۳ – ۳۴۴ – ۳۴۸ – ۳۵۲ – ۳۶۱ – ۳۷۴ – ۳۸۰ – ۴۴۰ قانون مزبور انجام گیرد و چون در صورت فرجام خواهی رسیدگی نهایی در دیوان عالی کشور انجام خواهد شد همکاران دقت نمایند که پس از صدور حکم و درخواست فرجامی، پرونده بدون نقص به دیوان عالی ارسال گردد تا در روند دادرسی وقفه‌ای ایجاد نشود.

چهاردهم بهمن ماه سال جاری، شهید رنجبر مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی با سلاح سرد به شهادت رسید، ضارب این مأمور را با سلاح سرد مجروح به شهادت رسانده و از محل متواری شدند.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان فارس، پس از متواری شدن قاتل تحقیقات به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل دستگیر شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *