چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

دبیرکل جامعه زینب (س) : نبود “فصل الخطاب” عامل چنددستگی میان اصولگرایان است .

دبیرکل جامعه زینب (س) : نبود “فصل الخطاب” عامل چنددستگی میان اصولگرایان است .

* از زمانی ‌که جریان روی کار آوردن احمدی‌نژاد حضور جدی پیدا کرد، معادلات را بهم زد و با انتصابشان به جریان اصولگرا موجب خدشه‌دار شدن اعتبار اصولگرایان شد.

* اصولگرایان فعلا که در حد جلسات مقدماتی و آرایش انتخاباتی هستند و عملکردی نداشته که قابل نقد باشد. اما توصیه ما وسیع‌تر شدن دایره اصولگرایی و پرهیز از تفرقه و چند دستگی است.

* مردم در تقدیم قدرت به تکلیف خود عمل می‌کنند اما در تقسیم ثروت، منابع طبیعی، امکانات و رفاه که حق مسلم آنان است بی‌نصیب هستند. قشری از مردم که شایسته مناصب کلان هستند، نیز در تقسیم قدرت هم بی‌نصیب‌اند. چرا که در سال‌های اخیر شاهد حضور آقازاده ها بوده‌ایم.

تهران – ایرنا –  گفت: یکی از دلایل تفرقه میان اصولگرایان، فقدان افرادی است که در گذشته محور قرار می‌گرفتند و همه قبولشان داشتند و فصل‌الخطاب بودند؛ این افراد یا به رحمت ایزدی پیوستند و یا در طول زمان، اعتبار خود را از دست دادند.

«اعظم حاجی عباسی» روزیکشنبه در گفت و گویی درباره چنددستگی میان اصولگرایان افزود: فقط اصولگرایان دچار چنددستگی نیستند اما اگر بخواهیم ریشه‌یابی کرده و در صدد حل آن باشیم، به نظر من عوامل متعددی موجب چند دستگی در جریان اصولگرایان است. نخستین مورد خودمحوری و خودبرتربینی افراد و احزاب اصولگرا است.

دبیرکل جامعه زینب‌(س) افزود: از زمانی ‌که جریان روی کار آوردن احمدی‌نژاد حضور جدی پیدا کرد، معادلات را بهم زد و با انتصابشان به جریان اصولگرا موجب خدشه‌دار شدن اعتبار اصولگرایان شد.

جامعه زینب (س) از لیست اصولگرایان حمایت می کند

حاجی عباسی اظهار داشت: امیدوارم اصولگرایان به لیست واحد برسند و اگر محقق شود جامعه زینب (س) هم از لیست اصولگرایان حمایت می کند و خواهان این مهم هستیم که در مورد زنانی که در لیست اصولگرایان قرار می‌گیرند، با زنان نخبه سیاسی، به ویژه جامعه زینب (س) به عنوان نخستین حزب زنان مشورت شود و معرفی “زنان توسط زنان” انجام گیرد و در صورت عدم تحقق وحدت، تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه جامعه زینب از ابتدای تاسیس تا به امروز اصولگرا بوده است، خاطرنشان کرد: جامعه زینب‌(س)، یک تشکل ولایی و اصولگرا است و در جریان مستقلین عضویت ندارد.

دبیرکل جامعه زینب خاطرنشان کرد: اصولگرایان فعلا که در حد جلسات مقدماتی و آرایش انتخاباتی هستند و عملکردی نداشته که قابل نقد باشد. اما توصیه ما وسیع‌تر شدن دایره اصولگرایی و پرهیز از تفرقه و چند دستگی است.

حاجی عباسی یادآور شد: اگر اصولگرایان به وحدت برسند و زنان را مورد مشورت قرار داده و مطالبات زنان را در دستور کار انتخاباتی خود قرار دهند، انتقادی نخواهیم داشت.

جامعه زینب (س) همواره متولی امور زنان بوده است

حاجی عباسی با بیان اینکه سیاست و اقتصاد قابل تفکیک نبوده و به هم وابسته هستند، بیان کرد: وقتی سیاستگذاری‌های اشتباه موجب بحران اقتصادی می‌شود و یا بدتر از آن عملکرد مردان سیاست ومفاسد اقتصادی آنها، موجب نارضایتی مردم و اعتراضات مردمی و در نهایت منجر به چالش‌های بزرگ سیاسی می‌شود، نمی‌توان این دو را از هم جدا دانست.

وی در این بین بیشترین آسیب را متوجه زنان و کودکان دانست و اظهار داشت: مطالبات زنان شامل مطالبات سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی است و جامعه زینب (س) همواره متولی امور زنان بوده و خواستار احقاق حقوق اسلامی و عدالت محور زنان هستیم.

دبیرکل جامعه زینب (س) بااشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی براینکه «انتخابات هم حق است، هم تکلیف» اظهار داشت: جمله بسیار کلیدی ایشان می‌تواند مشوق خوبی جهت حضور پرشور و مسئولانه مردم باشد. حق و تکلیف دو روی یک سکه هستند و باید با هم تناسب داشته باشند، تا امور به تعادل برسد.

وی با بیان باید به دور از سلائق شخصی، فیلترها لحاظ شوند عنوان کرد: توجه به پرونده مالی و مفاسد اقتصادی کسانی‌که برای انتخابات نام نویسی می‌کنند از جمله مواردی است که باید در این دور از انتخابات بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

احزاب می‌توانند تقویت کننده انتخابات آزاد و مسئولانه مردم باشند

حاجی عباسی تصریح کرد: ‌مردم حق دارند از منتخبان مطالبه‌گر و سوال کننده باشند و در صورت عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی نامزدها، بتوانند از آنها بازخواست کنند.  این امر مهم در صورتی محقق می‌شود که نقش احزاب به عنوان حلقه واسط میان مردم و منتخبان پررنگ شده و معرفی نامزدها توسط احزاب صورت پذیرد و مسئولیت نظارت بر عملکرد منتخبان را احزاب عهده دار شوند.

وی یادآور شد: مردم با شرکت در انتخابات، حقی مشروع برای منتخبان ایجاد می‌کنند اما برابر این حق ایجاد شده، منتخبان هیچگونه مسئولیتی را در قبال مردم اعمال نمی‌کنند. بنابراین احزاب می‌توانند تقویت کننده انتخابات آزاد و مسئولانه مردم باشند.

حاجی عباسی عنوان کرد: با توجه به اهمیت مجلس و با استناد به جمله معروف حضرت امام (ره) که می‌فرمایند «مجلس در راس امور است» با در نظر گرفتن این مهم، که مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار می‌تواند با یک مصوبه اشتباه و یا کوتاهی و عدم تصویب قوانین ضروری و مهم، سال‌های سال مردم را به دردسر بیاندازد و نظام را دچار چالش کند، لذا جامعه زینب با بیشترین احساس مسئولیت و بطور جدی در انتخابات اسفند ۹۸ حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

دبیرکل جامعه زینب (س) تصریح کرد: دقت در گزینش افراد و معرفی و حمایت آنها تا رای‌آوری و تلاش جهت افزایش تعداد زنان در مجلس شورای اسلامی (البته فقط کمیت و کیفیت را در راستای هم مدنظر قرار می‌دهیم) در دستور کار تشکیلات است.

وی ادامه داد: با تعریف و تعیین شاخصه‌های مدنظر جامعه زینب به کیفیت حضور کمک می‌شود و کیفیت در اولویت قرار دارد چرا که تجربه تلخ مجلس فعلی و شورای شهر، موجب شد که کیفیت حضور و شایستگی و توانمندی و دیگر شاخصه‌ها برایمان در اولویت قرار بگیرد و فقط روی افزایش تعداد تمرکز نداشته باشیم.

زنان در تقدیم قدرت حضور دارند نه تقسیم آن

حاجی عباسی بیان اینکه زنان بیشتر در تقدیم قدرت حضور دارند، نه تقسیم قدرت، خاطرنشان کرد: مردم در تقدیم قدرت به تکلیف خود عمل می‌کنند اما در تقسیم ثروت، منابع طبیعی، امکانات و رفاه که حق مسلم آنان است بی‌نصیب هستند. قشری از مردم که شایسته مناصب کلان هستند، نیز در تقسیم قدرت هم بی‌نصیب‌اند. چرا که در سال‌های اخیر شاهد حضور آقازاده ها بوده‌ایم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *