پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

دستورات مهم رئیس جمهور به وزیر دفاع و رئیس سازمان محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

دستورات مهم رئیس جمهور به وزیر دفاع و رئیس سازمان محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

رییس جمهوری بر ضرورت به کارگیری تمام امکانات و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن آگاهی از آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگلهای کهگیلویه و بویر احمد و اقدامات انجام شده برای اطفاء حریق تصریح کرد: لازم است سریعا تمامی امکانات و ظرفیتهای استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش سوزی و نیز اطفاء حریق به‌کار گرفته و با اتخاذ اقدامات لازم و ضروری از ضرر و زیانهای بیشتر و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز آتش سوزی‌های مشابه بایستی پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی های لازم اتخاذ گردد تا از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

 امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این گفت و گوهای تلفنی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی در مناطق  جنگلی استان  کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات انجام شده برای مهار آتش سوزی را تشریح کردند.

جنگل‌ها و مراتع مناطق “خنگ بنار”، ” کوه گوهر نارک” و اطراف کوه های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران از عصر جمعه گذشته طعمه آتش شد و تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم پس از چهار روز برای مهار همچنان ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *