سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

دیدار نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با «رابرت مالی» در وین

دیدار نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با «رابرت مالی» در وین

 سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، عبدالله بن خالد بن سلطان سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین چهارشنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر از میزبانی این نشست در وین خبر داد و عنوان کرد که در این جلسه، رابرت مالی (نماینده آمریکا) آخرین تحولات مذاکرات وین را تشریح کرد.

پیشتر شنیده‌هایی درباره برگزاری این جلسه مطرح شده بود که با انتشار پیام سفیر عربستان تائید شد. گفته می‌شود که در این جلسه طرف‌ها درباره آینده اوضاع منطقه در صورت رفع تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و دست یابی به توافق نهایی بحث و تبادل نظر کردند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار دارد. این درحالیست که به نظر می‌رسد اقتدار ایران در مذاکرات و دورنمای دست یابی به توافق نهایی در وین باعث نگرانی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شده است.

هفته پیش هیاتی دیپلماتیک از عربستان سعودی به وین سفر و با نماینده آمریکا و مذاکره کننده ارشد برخی کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه گذشته درباره حضور هیات عربستان سعودی در وین، گفت: کشورها بر اساس خواست دوجانبه و ملی شان به وین سفر می کنند. تنها مربوط به عربستان سعودی هم نیست، بسیاری از کشورها امروز در وین رفت و آمد دارند، ملاقات های دوجانبه می کنند. رایزنی‌ها مربوط به امروز نیست و از زمان برجام هم این مذاکرات را درون هواپیما و (به صورت) تلفنی و … صورت می‌دادند و اساسا ایران موضوعیتی را برای این قائل نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *