سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس: ایران شریک مهم بلاروس در منطقه است

رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس: ایران شریک مهم بلاروس در منطقه است

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش مناسبات دوجانبه در همه زمینه‌ها، ایران ر اشریک مهم بلاروس در منطقه خواند.

به گزارش  فارس، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک با «آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آخرین وضعیت مناسبات دو و چندجانبه بین ایران و بلاروس در حوزه‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی و راهکارهای گسترش و تعمیق همکاری‌های فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ساوینیخ با تاکید بر نقش و جایگاه ایران در خاورمیانه، اظهار داشت که ایران شریک مهم بلاروس در منطقه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به رایزنی‌ها و همکاری‌های سازنده بین ایران و بلاروس در سازمان‌های بین المللی، بر گسترش همه جانبه مناسبات فیمابین و به خصوص افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

طرفین در این دیدار با تاکید بر تقویت دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور، گفت‌وگوهای سودمندی در خصوص «نقشه راه» مبادله هیأت‌های پارلمانی و رایزنی‌های ویدئو کنفرانسی بین مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان بلاروس در سطح روسای مجالس، روسای‌های کمیسیون‌های امور بین‌الملل و سیاست خارجی و نیز روسای گروه‌های دوستی پارلمانی انجام شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *