جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

رای نمایندگان کنست به انحلال پارلمان

رای نمایندگان کنست به انحلال پارلمان

*خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در شور مقدماتی بر سر لایحه انحلال پارلمان به این لایحه رای مثبت دادند.طبق گزارش رویترز شمار آرای مثبت ۱۱۰ رای بوده است.

منابع خبری چهارشنبه از موافقت نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) با طرح اولیه لایحه انحلال کنست خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در شور مقدماتی بر سر لایحه انحلال پارلمان به این لایحه رای مثبت دادند.

طبق گزارش رویترز شمار آرای مثبت ۱۱۰ رای بوده است.

انحلال کنست اولین گام به سمت پنجمین انتخابات سراسری طی حدود چهار سال گذشته است.

لایحه انحلال کنست پس از شور مقدماتی، فردا پنجشنبه در قرائت نخست و روز دوشنبه آینده نیز در قرائت دوم و سوم به رای گذاشته خواهد شد.

شامگاه دوشنبه رسانه‌های عبری اعلام کردند، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی اسرائیل؛ درمورد ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی توافق کردند.

نفتالی بنت و یائیر لاپید اعلام کردند که لایحه انحلال پارلمان را به رای‌ خواهند گذاشت و از آن به بعد، تا روشن شدن سرنوشت سیاسی اسرائیل و برگزاری انتخابات که پنجمین انتخابات سراسری در چهار سال گذشته است، یائیر لاپید، نخست وزیر خواهد بود.

طبق این توافق که یک تحول مهم سیاسی به شمار می‌رود و رسانه‌های اسرائیلی آن را “یک درام سیاسی بسیار مهم” توصیف کردند، با تصویب لایحه پیشنهادی، نخست وزیر فعلی اسرائیل جای خود را با یائیر لاپید، وزیر خارجه عوض می‌کند؛ به این معنا که بنت، به عنوان وزیر خارجه و لاپید، نخست وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات خواهند بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *