شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

روایت شاهدان عینی از هدف قرار گرفتن زنان و کودکان در غزه

روایت شاهدان عینی از هدف قرار گرفتن زنان و کودکان در غزه

*ما شهروند غیرنظامی هستیم و هیچ ارتباطی با جنگ نداریم و در خانه های خود نشسته بودیم . چرا جهان به تماشا نشسته و سخنی به میان نمی آورد؟ آنها تمام سرزمین ما را به ویرانه ای تبدیل کرده اند .

*در منزلی که هدف قرار گرفت به هیچ وجه نیروهای رزمنده و یا تسلیحات وجود نداشت بلکه ده زن و کودک از خانواده الحطاب و دخترشان و فرزندانش از خانواده الحدیدی حضور داشتند.

 شاهدان عینی جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از شبی گفتند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی با حمله به غیرنظامیان در اردوگاه الشاطی ، ۱۰ نفر از جمله ۸ کودک را به شهادت رساندند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، جنگنده های رژیم صهیونیستی به منظور هدف قرار دادن حامیان مقاومت به انهدام ده ها منزل در باریکه غزه و به شهادت رساندن افراد بیگناه و بی دفاع در آنها ادامه می دهند.

ابویحیی الیعقوبی در ارتباط با کشتار شکل گرفته در اردوگاه « الشاطی » تاکید کرد: بمباران این اردوگاه به طور غیرمنتظره بدون هشدار قبلی صورت گرفت.

وی اظهار داشت : در منزلی که هدف قرار گرفت به هیچ وجه نیروهای رزمنده و یا تسلیحات وجود نداشت بلکه ده زن و کودک از خانواده الحطاب و دخترشان و فرزندانش از خانواده الحدیدی حضور داشتند.

الیعقوبی افزود: ما شهروند غیرنظامی هستیم و هیچ ارتباطی با جنگ نداریم و در خانه های خود نشسته بودیم . چرا جهان به تماشا نشسته و سخنی به میان نمی آورد؟ آنها تمام سرزمین ما را به ویرانه ای تبدیل کرده اند . هشت ساختمان مسکونی را با خاک یکسان کردند و تلاش های یک عمر ما را به باد دادند . ما تمام عمر تلاش می کنیم تا بتوانیم خانه ای برای خود بسازیم و سپس جنگنده های صهیونیستی از راه رسیده و آن را بر سر ساکنانش منهدم می کنند.

فاجعه جدید

ابراهیم حسونه از آنچه که در جریان است به عنوان یک فاجعه جدید نام برد که خانواده اش ۳۷ سال پیش آن را تجربه کردند.

وی می گوید: ما شب بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم . جنگنده های دشمن دیوانه وار خانه های مردم را بمباران می کنند. ما تا کنون چنین چیزی ندیده ایم . من ۵۰ سال زندگی کردم تا کنون همانند شب گذشته به خود ندیده ام . زمین به لرزه درآمد . بدون آنکه هشداری در میان باشد . همین که به خودمان آمدیم دیدیم که مردم فریاد می کشند.

ابراهیم با تاکید بر اینکه مطمئن است مقاومت می تواند با اسراییل مقابله کند، اظهار داشت : ما بار دیگر خانه و کاشانه خود را ترک نخواهیم کرد و به روستاهای خود که از آنها مهاجرت کردیم، بازخواهیم گشت .

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا به وظیفه خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.

 نشانه های پیروزی علیرغم ادامه فاجعه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رویکرد رژیم صهیونیستی علیرغم گذشت زمان در بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه شان هیچ تغییری نکرده است . رژیم اشغالگر قدس در قرن بیستم در برابر چشمان جهانیان مرتکب جرم و جنایت می شود و خانه ها را بر سر زنان و کودکان در غزه ویران می کند و مردم بی دفاع در کرانه باختری و بیت المقدس و سایر شهرهای فلسطین اشغالی را هدف گلوله های خود قرار می دهد.

بیانیه مزبور افزود: ۷۳ سال است که رژیم صهیونیستی چشم به قدس دوخته است و در صدد یهودی کردن آن و تقسیم مسجد الاقصی و یا انهدام آن است و نبرد بر سر حفظ هویت اصیل بیت المقدس بی هیچ وقفه ای ادامه دارد . قدس در طول تاریخ انقلابی مجاهدانه فلسطین سرمنشاء قیام ها و انقلاب های متعددی بوده است. دشمن گاهی مسجد الاقصی را به آتش کشیده و گاهی نیز بخش هایی از آن را شخم زده و گاهی نیز آن را بسته است اما همیشه تلاش هایش با شکست مواجه شده و قدس همچنان سرمنشاء امید و عامل خیزش و پایداری به شمار می رود.

حماس از توده های ملت فلسطین در کرانه باختری و بیت المقدس خواست تا به نقش خود در رویارویی با رژیم اشغالگر ادامه دهند و به اشغالگران اجازه ندهند تا بتوانند به نقشه های شوم خود در مورد بیت المقدس و مسجد الاقصی تحقق ببخشند .

حماس خاطرنشان کرد: نبرد کنونی نبرد قدس است و ما در حال دفاع از تمام ملت فلسطین بسر می بریم . اگر ملت با هم متحد باشند ، دشمن نخواهد توانست بر آنها پیروز شود . اتحاد میان جبهه های نبرد در کرانه باختری و نوار غزه و فلسطینیان ساکن مناطق ۱۹۴۸ کلید پیروزی است و ملت ما نباید خسته شود و نباید به رژیم اشغالگر اجازه دهند تا بخشی از سرزمین مان را بی یار و یاور ببیند .

حماس همچنین از ملت های مسلمان و عرب خواست تا به وظیفه خود در قبال قدس عمل نمایند و برای یاری قدس به خیابان ها بیایند و همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *