شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

رژیم صهیونیستی به سمت جنگ داخلی در حرکت است

رژیم صهیونیستی به سمت جنگ داخلی در حرکت است

 سیاست های « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی موجب شده است تا احزاب و گروه های سیاسی این رژیم برای کسب قدرت بسوی یک جنگ داخلی تمام عیار حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه گزارش دادند که تعدادی از مقامات سیاسی ، احزاب و گروه‌های اسرائیلی، سیاست های  «بنیامین نتانیاهو» را برای این رژیم بسیار خطرناک ارزیابی کردند و خواستار کناره گیری وی از دولت صهیونیستی شدند.

پایگاه اطلاع رسانی «واللا» رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی با اشاره به نارضایتی شهروندان این رژیم از سیاست‌های دولت نتانیاهو نوشت: صدها اسرائیلی روز گذشته (جمعه) با برگزاری تظاهرات خواستار تلاش رهبران احزاب پیروز در انتخابات اخیر برای تشکیل دولت جدید شدند.

آن‌ها همچنین از رهبران احزاب پیروز خواستند تا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی اجازه تشکیل دولت را ندهند.

بر اساس این گزارش، دهها  ساکن فلسطین اشغاالی نیز با تجمع در مقابل خانه های  «بنی گانتس» رهبر حزب «سفید و آبی» ،  « جدعون ساعر» رهبر حزب  «امل جدید»  (امید جدید) و «نفتالی بنیت» رهبر حزب «الیمین الجدید (راست جدید) خواستار تشکیل دولت از سوی آن‌ها شدند تا «نتانیاهو» نتواند این کار را انجام دهد.

در شهر حیفا (شمال سرزمین‌های اشغالی) نیز دهها عرب صهیونیست در مقابل خانه «ایمن عوده» رئیس حزب «لیست مشترک عربی»  تظاهرات کردند و خواستار حمایت از «یائیر لپید» رهبر حزب «آینده وجود دارد» که در کنیسه ۱۷ کرسی دارد برای تشکیل دولت ائتلافی به جای دولت «نتانیاهو» شدند.

طبق وب سایت واللا،  «عوده» رئیس حزب «لیست مشترک عربی» از خانه خود بیرون آمده و در جمع معترضان به آن‌ها قول داد که مانعی برای تغییر دولت که لپید به دنبال تشکیل آن است، وجود ندارد.

بر اساس نتایج انتخابات که روز سه شنبه برگزار شد هیچ یک از دو جریان سیاسی اصلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت نتوانستند کرسی لازم را به دست آورند زیرا این امر مستلزم کسب ۶۱ از ۱۲۰ کرسی کنیسه است.

جریان سیاسی مورد حمایت «نتانیاهو» متشکل از احزاب “لیکود”، “شاس”، “یهودیت هتواره ” و “صهیونیسم دینی” در مجموع ۵۲ کرسی را به دست آورد.

جریان سیاسی ضد نتانیاهو شامل احزاب «آینده وجود دارد» ،  «آبی سفید» و «کار»   و «اسرائیل خانه ما» ،  «آرزوی جدید» ،  «لیست مشترک عربی» و «مرتس» نیز ۵۷ کرسی را به خود اختصاص داد.

در همین حال،  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» رژیم اسرائیل را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت» ، «بنی گانتس » ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تصریح کرد که نتانیاهو، اصول دولت و قانون را زیر پا می‌گذارد و این موضوع موجب شده تا اسرائیل قدرت خود را از دست بدهد و احتمالا به جنگ داخلی منجر شود.

وی با بیان اینکه «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها مانع اتخاذ تصمیم‌های مهم می‌شود، افزود که اگر دولت صهیونیستی فعالیت خود را ادامه ندهد، به منافع مهم این رژیم لطمه می‌زند.

گانتس همچنین به نتانیاهو به دلیل عدم انتصاب وزیر ثابت دادگستری توسط وی حمله کرد و افزود:  نخست وزیر به جای حضور در دادگاه، به دنبال تضعیف پایه‌های آن است و ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم.

وی به رئیس جمهور رژیم اسرائیل توصیه کرد که نامزدی را برای تشکیل دولت بعدی مامور کند که بیشترین امکانات را برای تشکیل آن داشته باشد، این شخص می‌خواهد یائیر لاپید باشد یا شخص دیگری.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه زنگ خطر برای همه افراد صادق در سیاست این رژیم به صدا درآمده است، افزود:  ما در شرایط اضطراری قرار داریم و حداقل کار این است که نتانیاهو نخست وزیر نشود.

وی اظهار داشت:  فقط باید وظایف نتانیاهو پایان یابد و دولتی تاسیس شود  که به همه شهروندان خدمت کند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *