جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

رییس جمهوری دستورات لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را صادر کرد

رییس جمهوری دستورات لازم برای آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را صادر کرد

رییس جمهوری در گفت و گو با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بر ضرورت آمادگی و بکارگیری همه دستگاه‌ها در تهران و استان‌های معین و اعلام وضعیت خاص در این مناطق تاکید کرد.

تهران- ایرنا- رییس‌جمهوری طی تماس تلفنی با وزیر کشور، استاندار تهران و رییس جمعیت هلال احمر دستورات لازم امدادرسانی به زلزله‌زدگان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، بامداد جمعه و بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری تهران و برخی شهرستان‌های همجوار در تماس‌های جداگانه  با وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس جمعیت هلال احمر گفت و گو کرد و ضمن استماع گزارش‌های آنان از چگونگی بررسی‌ها درباره این حادثه، دستورات لازم در راستای آمادگی کامل همه دستگاه‌های ذیربط برای امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم صادر کرد.

رییس جمهوری در گفت و گو با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بر ضرورت آمادگی و بکارگیری همه دستگاه‌ها در تهران و استان‌های معین و اعلام وضعیت خاص در این مناطق تاکید کرد.

با دستور حجت الاسلام و المسلمین روحانی بلافاصله پس از وقوع زلزله، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و وزیر کشور در این گفت و گو گزارشی از ارزیابی‌های انجام گرفته تاکنون به روحانی ارائه کرد.

وی همچنین در گفت و گو با محسنی بندپی استاندار تهران نیز با تقدیر از آمادگی و تلاش همه بخش‌ها، اظهار داشت: باید ضمن حفظ آمادگی برای امداد رسانی در شرایط خاص به مردم و اعلام هشدارهای لازم به آنان در راستای حفظ آرامش شهروندان و اطلاع رسانی دقیق از منابع معتبر تخصصی نیز تلاش شود.

روحانی در گفت و گو با کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر ایران نیز پس از گزارش وی درباره اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نتایج بررسی‌های آنان، خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها امدادی و بویژه هلال احمر باید در این شرایط در آمادگی کامل بوده تا در صورت بروز حادثه بتوانند در کمترین زمان ممکن بهترین امدادرسانی را داشته باشند.

زمین لرزه ای در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

به گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در حوالی شهر دماوند و در عرض ۳۵.۷۸ و  ۵۲.۰۵ شمالی به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در ۶ کیلومتری شهر دماوند، ۱۳ کیلومتری رودهن، ۱۶ کیلومتری بومهن، ۵۸ کیلومتری تهران و ۹۶ کیلومتری کرج  رخ داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *