جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

سازمان همکاری اسلامی خواستار توقف طرح اشغال کرانه باختری شد

سازمان همکاری اسلامی خواستار توقف طرح اشغال کرانه باختری شد

 

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست خود، طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی وسیعی از کرانه باختری را باطل خواند و خواستار تحرکات فوری برای مقابله با آن شد.

به گزارش  فارس، سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه شب (دیشب) نشستی مجازی برای بررسی قصد رژیم صهیونیستی جهت اشغال اراضی بیشتری از کرانه باختری برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این سازمان (شامل ۵۷ کشور است و مقر آن در جده قرار دارد) خواستار تحرک فوری بین‌المللی برای الزام رژیم صهیونیستی به توقف طرح مذکور شد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در صورتی که طرح الحاق اتفاق بیفتد باطل خواهد بود و اسرائیل با این اقدام رسما لغو تمام توافقنامه‌های امضا شده (با ساف) را از طرف خودش بعلاوه پایان روند حل و فصل بر اساس مذاکره‌ (مذاکرات سازش) را اعلام کرده است.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه کمیته چهارجانبه بین‌المللی را به برگزاری نشستی فوری برای نجات فرصت‌های صلح و الزام رژیم صهیونیستی به توقف این طرح و شهرک‌سازی و پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین فراخواند.

این بیانیه همچنین خواستار تحرکات در شورای امنیت، سازمان ملل، شورای حقوق بشر و دادگاه‌های بین‌المللی برای مقابله شده است.

سازمان همکاری اسلامی، جامعه بین‌الملل را به عدم تعامل با هر کابینه رژیم صهیونیستی که طرح اشغال در دستورکار آن قرار داد، فراخواند.

در این بیانیه از تصمیم تشکیلات خودگردان در لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی حمایت و تأکید شده: هر پیشنهادی از هر طرفی که حق ملت فلسطین در استقلال، آزادی و حاکمیت بر اراضی فلسطین از مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نشناسد، از جمله طرح ارائه شده از  سوی دولت فعلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» مردود است.

در آوریل گذشته کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی از توافق بر سر اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری خبر داد و اعلام کرد، از ماه ژوئیه آن را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *