پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سرمربی تیم ملی زنان: به دنبال ارتقای جایگاه اسکواش ایران در آسیا هستیم

سرمربی تیم ملی زنان: به دنبال ارتقای جایگاه اسکواش ایران در آسیا هستیم

سرمربی تیم ملی اسکواش زنان گفت: مهم‌ترین هدف ما ارتقای جایگاه ملی‌پوشان در قاره کهن است و اگر مسابقات قهرمانی آسیا امسال برگزار می‌شد به طور حتم دختران نتیجه خوبی می‌گرفتند.

«فاطمه سادات حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا بسیاری از برنامه‌ها عقب افتاد اما این موضوع از انگیزه بازیکنان کم نکرده است. به صورت مجازی تمرینات اسکواش‌بازان را زیر نظر داریم. به‌دنبال برگزاری اردو بودیم اما با شیوع دوباره کرونا و وضعیت خوابگاه‌ها این موضوع میسر نشد. هر چند در این مدت در هماهنگی با کمیته استعدادیابی تلاش کردیم تا بهترین بازیکنان را شناسایی و تحویل تیم ملی دهیم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما حضور دختران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که قرار بود دی ماه در هنگ‌کنگ برگزار شود، بود که به دلیل کرونا این رقابت‌ها هم لغو شد. اگر به این مسابقات می‌رفتیم به طور قطع نتیجه خوبی می‌گرفتیم زیرا بازیکنان به یک سطح از آمادگی رسیده بودند.

سرمربی تیم ملی اسکواش زنان ادامه داد: همچنین پیکارهای قهرمانی آسیا که قرار بود فروردین سال ۱۴۰۰ در چین برگزار شود نیز لغو شد. در دوره قبل دختران موفق شدند برخلاف گذشته که در رده دوازدهم یا سیزدهم آسیا قرار می‌گرفتند،  ششم شدند.  مهم‌ترین هدف ما ارتقای جایگاه اسکواش‌بازان در آسیا است.

وی اضافه کرد: هنوز فدراسیون جهانی تاریخ دقیق برگزاری این مسابقات را اعلام نکرده اما برنامه‌های سال ۲۰۲۱ تدوین شده و به فدراسیون تحویل دادیم. اکنون در حال گذراندن دوره‌های مربیگری هستیم تا سطح خود را با حضور در وبینارهای مختلف بالا ببریم. این بهترین فرصت برای مربیان اسکواش است تا در بحران کرونا خود را تقویت کنند. همچنین وزارت ورزش کلاس مدیریت و رهبری را در حوزه زنان از دی ماه برگزار می‌کند که اتفاق بزرگی برای مربیان است. پیش از این نیز در کلاس بین‌المللی آسیب‌های ورزشی در کمیته ملی المپیک شرکت کردیم.

حیدری یادآور شد: در بخش مربیگری اسکواش زنان ۲ سطح جهانی داریم که باید سطح ۳ این کلاس‌ها را بگذرانیم و با حضور در این کلاس‌ها می‌توانیم به دانش خود بیافزاییم. در کل سطح مربیگری اسکواش در ایران نه خیلی ضعیف و نه خیلی قوی است.

وی درخصوص سطح کیفی مسابقات لیگ برتر گفت: حضور بازیکنان خوب در لیگ برتر اسکواش سطح مسابقات را بالا می‌برد. علاوه بر آن این رقابت‌ها برای بازیکنان ملی که در لیگ حضور دارند تجربه خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *