پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سفیر روسیه: روابط دمشق و مسکو قوی‌تر از گذشته است

سفیر روسیه: روابط دمشق و مسکو قوی‌تر از گذشته است

سفیر روسیه در دمشق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، حرف و حدیث‌های رایج این روزها درباره وجود اختلافات در روابط روسیه و سوریه بی‌اساس هستند و روابط دو کشور امروز قوی‌تر از گذشته است.

به گزارش ایسنا، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در سوریه در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن گفت، شایعات و اشاره‌های این روزها درباره اختلافات در روابط روسیه و سوریه بی‌پایه و اساس هستند و کسانی که بر برداشت غلط و وارونه از روابط مسکو و دمشق اصرار دارند تنها دست به تخریب رسانه‌ای می‌زنند و بس.

به باور این سفیر، کسانی که با سوریه و روسیه دشمن هستند پس از ناکامی در تحقق اهداف‌ نابودشده‌شان به شیوه نظامی برای فشار سیاسی بر دمشق و خفه کردن آن با تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه تلاش می‌کنند و همچنان دست خالی هستند، آنها از تمام ابزارهای ممکن از جمله تلاش‌های مخوف‌شان به دنبال مشکل تراشی در روابط روسیه و سوریه هستند تا بین دو کشور تفرقه بیندازند.

سفیر روسیه در ادامه این گفت‌وگو اشاره کرد: این تلاش‌ها اگر نگوییم که تاکنون شکست خورده اما در آینده ناکام خواهند ماند و حتی اجازه نزدیک شدن به نتایج مورد نظر را نخواهند یافت. روابط سوریه و روسیه امروز قوی‌تر از گذشته بوده و از ماهیت دوستی و استراتژیک برخوردار است و هر دو کشور به دنبال تحقق اهداف مشترک به نفع منافع دو ملت سوریه و روسیه هستند.

سفیر روسیه از عبارت “سگ‌ها پارس می‌کنند و قافله حرکت می‌کند” در توصیف این شایعه‌پراکنان استفاده کرد.

یفیموف درباره وضعیت ادلب نیز گفت: توافقات آتش‌بس در ادلب لزوم ادامه مبارزه با تروریسم را تا زمان بازگرداندن خاک سوریه تحت حاکمیت دمشق از بین نمی‌برد و ادلب آنچه “آخرین پناهگاه مخالفان میانه‌رو”‌خوانده می‌شود، نیست بلکه مامن تروریست‌ها و مجرمانی است که نباید هرگز اجازه موجودیت به آنها داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *