پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

سوزنچیان در اسلحه سابر سهمیه المپیک نگرفت

سوزنچیان در اسلحه سابر سهمیه المپیک نگرفت

«نجمه سازنچیان» بانوی سابریست ایران در دومین روز رقابت‌های شمشیربازی منطقه آسیا از کسب سهمیه المپیک بازماند.

به گزارش ایرنا،  رقابت‌های انتخابی شمشیربازی کسب سهمیه المپیک توکیو از روز گذشته در تاشکند ازبکستان آغاز شد که از ایران پنج نماینده در این رویداد حضور دارند.

در دومین روز از مسابقات شمشیربازی رقابت اسلحه سابر زنان برگزار شد که «نجمه سازنچیان» نماینده ایران در مرحله یک چهارم جدول حذفی از دور مسابقات کنار رفت و به سهمیه نرسید. او در رده پنجم قرار گرفت.

وی در مرحله گروهی با چهار پیروزی و یک شکست  به جدول حذفی مسابقات صعود کرد و در مرحله  یک هشتم نهایی جدول حذفی با استراحت روبرو بود. سازنچیان در مرحله یک چهارم نهایی جدول حذفی برابر «جولی لی» از سنگاپور باخت.

در این رویداد به نفرات اول هر اسلحه سهمیه المپیک داده می‌شود و تاکنون «نگین کافی»، «محمد رضایی طادی» و «نجمه سازنچیان»  در اسلحه سابر سهمیه نگرفته‌اند.

در رقابت‌های شمشیربازی انتخابی المپیک از ایران علیرضا ادهمی و محمد رضایی در اسلحه فلوره و اپه مردان همراه با نجمه سازنچیان، نگین کافی و پریا ماهرخ در اسلحه سابر،  فلوره و اپه زنان،  نمایندگان اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستند.

«پریا ماهرخ» و «علیرضا ادهمی» در اپه زنان و فلوره مردان رقابت دارند.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در اسفند ۹۸ با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و با هدایت پیمان فخری در جام جهانی لهستان برای نخستین بار در بخش تیمی به المپیک راه یافت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *